پزشکان معتقدند بسیاری از افراد از آسیب‌های اشعه فرابنفش بر سلامت چشم و توان بینایی آگاه نیستند. به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی بر اساس بررسی‌های جدید انواع آسیب‌های اشعه‌های فرابنفش بر چشم‌ها را برشمرده‌اند:
کد خبر: ۶۶۷۲۷۴

ـ اشعه‌های فرابنفش بخصوص نوع B آن احتمال ابتلا به برخی انواع آب مروارید را به دنبال دارد.

ـ آفتاب سوختگی قرنیه‌ای در نتیجه قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض اشعه فرابنفش نوع B ایجاد می‌شود.

ـ عارضه «دژنراسیون ماکولا» می‌تواند تحت‌تاثیر اشعه فرابنفش ایجاد شود که علت اصلی نابینایی در بسیاری از افراد مسن است.

ـ رشد زائده‌ای در قسمت سفیدی چشم موسوم به ناخنک که ممکن است قرنیه را نیز درگیر کند و رشد آن به از دست رفتن بینایی منجر می‌شود.

تولید شیر در مادران چاق دیرتر اتفاق می‌افتد

یک جراح و متخصص زنان با اشاره به این که چاقی مادر موجب بروز مشکلاتی در تولید شیر می‌شود، گفت: تولید شیر پس از زایمان در مادران چاق با تاخیر شروع می‌شود.

دکتر الهام السادات هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که مغز نوزادان در داخل رحم تحت تاثیر عادت‌های غذایی مادر قرار داشته و برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: این عادات تاثیر بسیار زیادی در زندگی کودکان دارد و در تنظیم وزن آنها در بزرگسالی ایفای نقش می‌کند.البته نوع تغذیه مادر در هفته‌های آخر بارداری تاثیر زیادی در تغییرات هورمونی برای شروع زایمان دارد، زیرا می‌توان در مورد زایمان سخت یا آسان تصمیم گرفت. وی با اشاره به این که شیردادن به نوزادان در مادران چاق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تاکید کرد: نه‌تنها شیردادن به نوزادان باعث کمک به کاهش وزن این مادران می‌شود، بلکه باعث کاهش خطر افزایش وزن این نوزادان در بزرگسالی می‌شود. مادرانی که دچار چاقی هستند نسبت به مادرانی که وزن طبیعی دارند، کمتر به نوزادان خود شیر می‌دهند یا در دوران شیردهی دچار مشکلاتی می‌شوند که در نهایت باعث تغذیه نوزاد با شیرخشک می‌شود.

علائم عفونت در دستگاه تناسلی را بشناسید

یک جراح و متخصص بیماری‌های زنان با تاکید بر این که آموزش روابط جنسی و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی به جامعه بهترین نوع خودمراقبتی است، گفت: زوج‌های جوان با مطالعه مسائل بهداشتی و روابط جنسی سالم می‌توانند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

دکتر الهه رجایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که سوزش، خارش و ترشحات غیرطبیعی در زمان مقاربت از مهم‌ترین علائم عفونت در دستگاه تناسلی است، افزود: اگر یکی از زوجین هنگام مقاربت با این علائم غیرطبیعی مواجه شد با مراجعه به پزشک و مشاور زناشویی می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند. وی با بیان این مطلب که خودمراقبتی قبل از دوران بارداری به امکان بارداری سالم کمک می‌کند، تاکید کرد: نارسایی کلیه و کبد، دیابت، بیماری‌های مزمن قلبی ـ عروقی، اختلالات انعقادی و صرع از بیماری‌هایی است که باید پیش از بارداری درمان شود و طی بارداری تحت کنترل قرار گیرد. با آموزش و خودمراقبتی ماهانه قبل از زایمان می‌توان دوران بارداری سالم‌تری برای مادر و جنین به وجود آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها