رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تهیه پیش‌نویس طرح گسترش و ارتقای حمایت‌های حقوقی از کودکان خیابانی برای ارائه به دستگاه‌های دخیل در امر ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۴۱۳

مجید رضازاده با اشاره به طرح «ارزیابی رفتارهای پرخطر کودکان خیابانی» که طی دو سال گذشته از سوی مرکزتوسعه و پیشگیری و کمیته ایدز سازمان بهزیستی و همچنین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام شده است، افزود: این ارزیابی در سه بخش وضع جمعیت شناختی، وضع کار و رفتارهای پرخطر کودکان کار و خیابان انجام شد، اما نتایج آن قابل انتشار نیست.

وی ادامه داد:‌ جلساتی با حضور تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع کودکان خیابانی را که می‌توانند مداخله‌ موثری داشته باشند نظیر شهرداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و قوه قضاییه برگزار شد و راهبردهای موجود برای کاهش رفتارهای پرخطر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که در نهایت برنامه گسترش و ارتقای حمایت‌های حقوقی از کودکان خیابانی آماده شد، اظهار کرد: این برنامه به وزارت رفاه ارائه شده و در شورای ساماندهی کودکان کار وخیابان که هفته گذشته برگزار شد، مطرح شد.رضازاده عنوان کرد: گسترش و ارتقای خدمات آموزشی کودکان خیابانی، گسترش و ارتقای خدمات سلامت کودکان خیابانی و ایجاد چتر ایمنی و رفاه اجتماعی برای خانواده‌های کودکان خیابانی سرفصل‌های این برنامه است. اکنون در حال تهیه پیش‌نویس این طرح برای ارائه به دستگاه‌ها ذی‌ربط هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها