زمانی که در بدنی فربه زندگی می‌کنید، فعالیت‌های فیزیکی دیگران، ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد! فعالیت‌هایی مانند از پله بالا رفتن، صاف نشستن، روی زانو چمباتمه زدن و یا حتی کارهای ساده‌ای مثل بستن بند کفش‌ها. در این حالت، سختی ورزش کردن دوچندان می‌شود. با این حال، تمریناتی هم هست که افراد چاق می‌توانند با کمک وزن بدن خود انجام دهند.
کد خبر: ۶۶۶۱۸۶
برای افراد چاق: تمرین ورزشی با کمک وزن بدن

جام جم سرا:
این تمرین‌ها ممکن است در ابتدا شما را از نظر ذهنی و فیزیکی کمی آزار بدهند. اما به دلیل نقش با‌ارزشی که در حفظ سلامتتان دارد، بهتر است و البته خواهید توانست با تداوم و پشتکار از مرحله آزاردهنده اولیه عبور کنید.

غالب شدن بر ناراحتی

ورزش کردن در بدنی فربه، همه‌اش به تکان دادن چند ده کیلو اضافه وزن خلاصه نمی‌شود، بلکه احتمالا با درد و نتایجی ناراحت‌کننده همراه خواهد بود اما ما توصیه می‌کنیم برای تکان دادن بدنتان از هر فرصتی استفاده کنید

هدف گذاری

اگر می‌خواهید هر روز فعالیت کنید، با تقسیم تمریناتتان به تکه‌های کوچک‌تر و قابل کنترل، شانس انجام دادنشان را افزایش دهید. اگر هدف شما این است که پلکان منزلتان را بالا بروید، بدون اینکه به نفس نفس بیفتید، اهدافتان را خرد کنید، مثلاً ابتدا هدفتان را تنها بالا رفتن پلکان یک طبقه قرار دهید بدون اینکه خسته شوید. سپس به تدریج هدفتان را ارتقا دهید، دفعه بعدی نوبت این است که دو طبقه را بالا بروید، بعد سه طبقه و به همین ترتیب. بدین صورت، بدون اینکه خودتان بفهمید، براحتی می‌توانید به هدف اصلیتان برسید!

پیاده روی

اگر بدنبال یک تمرین ارزان و ملایم هستید که کمترین فشار را به بدن شما وارد کند، حتماً پیاده روی را امتحان کنید. اگرچه ممکن است اوایل کمی برایتان سخت باشد، اما اگر بتوانید برای یکی دو هفته به آن بچسبید، خواهید دید که پیشرفت می‌کنید!
پیاده روی، یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید به راحتی آن را در زندگی روزمره‌تان بگنجانید. فرصت پیاده روی همه جا فراهم می‌شود، از پیاده روی به سمت صندوق پستی گرفته تا رفتن به فروشگاه از پارکینگ. بعلاوه کلی هم کالُری می‌سوزانید: مثلاً اگر وزنتان حدود ۸۰ کیلو باشد، در هر دقیقه ۹/۷ کالری خواهید سوزاند. اگر وزنتان هم بیشتر باشد، بیشتر کالری خواهید سوزاند!

تمرینات قدرتی

شما هم می‌توانید مانند بقیه با وزنه تمرین کنید، تمرین با کمک وزن بدن رایگان است! و هیچ نیازی هم به ثبت نام در باشگاه یا وجود دمبل ندارید. اگر خجالت می‌کشید در باشگاه ورزش کنید، این برای شما یک فرصت عالیست. خواهید دید که چقدر سریع اعتماد بنفستان زیاد خواهد شد.
با هر تمرینی که می‌توانید از پسش بر بیایید شروع کنید، حتی اگر حرکت پروانهٔ پرشی است؛ معطل نکنید! سپس می‌تواند به سراغ شنا سوئدی البته روی دیوار هم بروید. می‌توانید تمرین اسکات صندلی را هم امتحان کنید. یک صندلی پشتتان قرار دهید و به آرامی حرکت اسکات را انجام بدهید. در این صورت هم ایمنی را رعایت کرده‌اید و هم تعادل بدنتان کلی بهتر خواهد شد.(تناسب اندام)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها