سلاح های روسی و آمریکایی در راه مصر

منابع آگاه از فروش چندین فروند هواپیمای میگ 35 روسیه به مصر خبر دادند.در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است برای کمک به مصر در راستای مقابله با ناامنی در صحرای سیناء، 10 فروند بالگرد آپاچی در اختیار قاهره قرار خواهد داد.
کد خبر: ۶۶۶۱۲۵
سلاح های روسی و آمریکایی در راه مصر

به گزارش روسیا الیوم، منابع آگاه اعلام کردند که روسیه به زودی چندین فروند جنگنده «میگ 35» را در اختیار نیروی هوایی مصر قرار خواهد داد.

این منابع افزودند: مصر به سوی خرید 20 فروند هواپیمای میگ 35 گام بر می دارد و این اقدام در راستای تقویت نیروی هوایی این کشور صورت می گیرد.

مصر اخیرا از برقراری رابطه میان قاهره - مسکو و همکاری نظامی میان دو کشور خرسند است.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است برای کمک به مصر در راستای مقابله با ناامنی در صحرای سیناء، 10 فروند بالگرد آپاچی در اختیار قاهره قرار خواهد داد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر افزود: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با صدقی صبحی اعلام کرد که با هدف حمایت از مبارزات مصر با تروریسم در صحرای سیناء 10 فروند بالگرد آپاچی در اختیار قاهره قرار خواهد داد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما بر این باوریم بالگردهای جدید به دولت مصر کمک خواهد کرد با افراط گرایانی که امنیت آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی را تهدید می کنند مقابله کند.

این بالگردها قرار بود سال گذشته در اختیار مصر قرار گیرد اما به دلیل برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری توسط ارتش مصر و سرکوب طرفداران گروه اخوان المسلمین به تعویق افتاد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها