وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که از نحوه پرداخت وام ازدواج به جوانان گله‌مند است، گفت: اکنون نقدینگی بانک‌ها کاهش پیدا کرده و با توجه به پایین بودن سود وام ازدواج بانک‌ها، تمایل و رویکردی به پرداخت این‌گونه وام‌ها ندارند.
کد خبر: ۶۶۵۹۹۳

محمود گودرزی در حاشیه نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته جوان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: پیش از این صندوقی برای وام ازدواج جوانان تشکیل شده بود که بانک‌ها بخشی از سرمایه خود را در اختیار این صندوق می‌گذاشتند تا به جوانان وام اهدا شود.

وی اظهار کرد: اما در مجموع باید قبول کرد که رویکرد بانک‌ها اقتصادی و سودآور است و با توجه به آن‌که سود وام ازدواج بسیار اندک است، واگذاری سرمایه بانک به صندوق برای آنها به صرفه نیست به همین دلیل بانک‌ها سرمایه خود را از صندوق خارج کرده و این موضوع مشکلاتی را برای پرداخت وام ازدواج به وجود آورده است.

گودرزی درباره این‌که کمیسیون اجتماعی مجلس طرح افزایش وام ازدواج را داد، اما به سرانجام نرسید و این‌که چرا وزارتخانه پیگیر افزایش وام ازدواج نیست، ادامه داد: اکنون بانک‌ها مشکل نقدینگی دارند و باید منابع مالی برای افزایش وام ایجاد شود. با صرف تصویب یک قانون نمی‌توان یک طرح را اجرایی کرد و بار مالی بر دوش دولت گذاشت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: البته به‌صورت غیررسمی در جلسات هیأت دولت بحث‌هایی برای تخصیص وام ازدواج و اشتغال با مسئولان شده است که امیدواریم بانک‌ها در روند پرداخت وام تجدیدنظر کنند.

به گزارش مهر، گودرزی درباره علت تشکیل نشدن جلسه شورای عالی جوانان با حضور رئیس‌جمهور در اسفندماه عنوان کرد: مشکلات هدفمندی یارانه‌ها موجب تشکیل نشدن این جلسه شد، چون اکنون هدفمندی یارانه‌ها در اولویت است، اما امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه جلسه شورای عالی جوانان و ورزش با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود.

وی درباره برگزاری دیدار صمیمانه جوانان با رئیس‌جمهور در هفته جوان یادآور شد: این موضوع بستگی به وقت رئیس‌جمهور دارد؛ البته ما پیشنهاد این دیدار را به رئیس‌جمهور داده‌ایم و امیدواریم با تعیین وقت قبلی این دیدار با جوانان انجام شود، ضمن آن‌که یکی دیگر از برنامه‌های ما دیدار نمایندگان نخبه و فرهنگی اجتماعی جوانان با مقام معظم رهبری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها