پیشنهاد روز

ارزش طلای سیاه در رادیو تهران

محیط‌زیست هدیه و موهبت الهی است که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهم‌ترین رسالت انسان باشد. با نگاهی گذرا به زندگی روزمره متوجه می‌شویم که روزانه چقدر زباله به محیط‌زیست خود تحویل می‌دهیم، از شیشه‌ها و پلاستیک‌های مصرفی گرفته تا کاغذها و کیسه‌های حمل وسایل که به روش‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌دهیم و سپس به سطل زباله می‌ریزیم؛ این در حالی است که همه این محصولات را می‌توان بازیافت کرد.
کد خبر: ۶۶۵۲۴۶

برای جلب مشارکت مردم در زمینه همکاری برای تفکیک پسماند خشک و تر و جلوگیری از پخش کردن زباله‌های خشک در طبیعت باید سطح اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه بازیافت افزایش یابد، به همین دلیل شبکه رادیویی تهران، برنامه «تهران من» را با هدف فرهنگسازی درباره زباله‌، پسماند و بازیافت پخش می‌کند.

سالانه هزینه‌های هنگفتی صرف تولید کاغذ، پلاستیک، قوطی‌های فلزی و... می‌شود که با یک بار مصرف آنها به‌زباله تبدیل شده و دور ریخته شده و هزینه زیادی نیز صرف جمع‌آوری و از بین بردن این زباله‌ها می‌شود. در این برنامه ضمن تشریح این موارد، آموزش‌هایی درباره تفکیک زباله‌ها داده می‌شود تا شهروندان متوجه شوند که زباله در دنیای امروز به عنوان طلای سیاه شناخته می‌شود.

در برنامه تهران من، کارشناسان سازمان پسماند درباره جداسازی پسماند و بازیافت گزارش‌هایی را مطرح و آموزش‌های لازم را ارائه کرده که مسئولان نیز در بخش‌های کوتاه با شهروندان صحبت می‌کنند.

انسان به هوا و غذای سالم و محیط پاک برای زندگی نیاز دارد. بسیاری از بیماری‌های همه‌گیر ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی است؛ زمین، هوا و آب آلوده، محصول آلوده و ناسالم عرضه می‌کند و انسان با مصرف مواد غذایی آلوده، بیمار خواهد شد، بنابراین باید هزینه‌های سنگین‌تر بهداشتی- درمانی و... را بپردازد، بنابراین برنامه تهران من در بخشی با عنوان «خلاقیت از اقلام دورریختنی، مصرف بهینه می‌شود» به کودکان نیز در بخش‌های نمایشی این برنامه آموزش‌های لازم برای مواجهه با زباله داده‌می‌شود.

در این برنامه درباره رفتارهای مردم در برابر زباله، ارزش زباله‌های خشک، اهمیت بازیافت در چرخه اقتصادی کشور، مضرات پخش زباله‌های خشک در طبیعت و تأثیر بازیافت در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز صحبت شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این برنامه از شنبه تا پنجشنبه 8 صبح از رادیو تهران پخش می‌شود. مهدی رادفر تهیه‌کننده، اکبر یاری و قربانپور گزارشگران و نگین خواجه‌نصیر بازیگر بخش نمایشی این برنامه هستند.

فاطمه عودباشی‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها