عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران :

شکمتان را جراحی زیبایی نکنید

عمدتا خانم‌هایی که از رژیم‌های غذایی و ورزش جواب نگرفته‌اند، جراحی پلاستیک شکم را به منظور کاهش وزن انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۲۸۳۴
جوانب مثبت و منفی جراحی زیبایی شکم

طبق بررسی‌ها اکثر خانم‌ها برای کاهش وزن و داشتن شکم صاف و تخت به انواع رژیم‌ها و ورزش‌ها رو می‌آورند اما بیشتر مواقع به نتیجه مطلوب نمی‌رسند، در این‌گونه شرایط جراحی پلاستیک پیشنهاد می‌شود. ما اینجا جوانب مثبت و منفی این نوع جراحی را بررسی می‌کنیم.

در ابتدا می‌خواهیم تا لزوم جراحی پلاستیک شکم را در حالی که راه‌کارهای گوناگون دیگری هم وجود دارند بررسی کنیم تا برای حل این مشکل منحصرا به دنبال جراحی که همچون جراحی‌های دیگر بسیار پرخطر است و ریسک زیادی دارد نباشیم.

بهترین کار مشورت با یک متخصص به منظور ارزیابی هرچه بهتر شرایط شما و عدم اتخاذ تصمیمات اشتباه است.

مضرات

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، جراحی پلاستیک شکم (که نباید با لیپوساکسن اشتباه گرفته شود) امکان رفع چربی‌های انباشته‌ شده در ناحیه شکم را می‌دهد و ناحیه عضلانی شکم را تقویت می‌کند، اما نباید خطرات آن را نادیده گرفت، خطراتی از قبیل: خونریزی، عفونت، التهاب، لخته‌ شدن خون، آسیب به اندام‌های داخلی، از دست دادن پوست و آسیب‌های عصبی.

به علاوه می‌توان به عوارض غیرمنتظره ناشی از بی‌هوشی نیز اشاره کرد که مشکلاتی همچون مشکلات تنفسی یا حتی سکته مغزی را به دنبال دارد.

در عین حال می‌بایست به عوارض بعد از عمل هم توجه کرد: جراحی پلاستیک شکم مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. عمدتا بیماران تا چند روز پس از عمل درد بسیاری را متحمل می‌شوند. معمولاً پزشکان مسکن و استفاده از کمربند خاصی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز به عنوان مراقبت‌های پس از عمل تجویز می‌کنند. لازم به ذکر است که بیماران تا مدت‌ها مجاز به ورزش و انجام حرکات فیزیکی که ناحیه شکم را تحت تاثیر قرار دهد، نیستند و همچنین نباید درهفته‌های ابتدایی پس از عمل فعالیت داشته باشند.

مواردی که عمل جراحی زیبایی برای آنها توصیه نمی‌شود:

*خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند.

*کسانی که می‌خواهند وزن بسیار زیادی کم کنند.

مزایا

گذشته از تمام مضرات، توصیه و پیشنهاد‌هایی هم هستند که ممکن شما را به این عمل ترغیب کند. این نوع جراحی زیبایی ظاهر ماهیچه‌ها را زیباتر می‌کنند و شل شدگی و کشیدگی ماهیچه را رفع می‌کنند و ممکن است نتایج بسیار خوبی هم داشته باشند.

البته امکان بازگشت چربی‌ها وجود دارد، به همین دلیل تجدیدنظر جدی در عادات غذایی و همچنین گنجاندن مدت زمانی برای فعالیت فیزیکی روزانه بسیار ضروری می‌نماید.

جراحی شکم امکان رفع برخی مشکلات زیبایی را به شما می‌دهد اما در واقع این عمل نه برای لاغری مناسب است نه می‌تواند جایگزین رژیم غذایی خوب و ورزش شود.

چه کسانی به جراحی زیبایی شکم تن در می‌دهند؟

زنانی که پس از چندین بار زایمان نتوانستند توده‌های چربی را به وسیله ورزش و رژیم از بین ببرند.

زنانی که وزن زیادی از دست داده‌اند، اما پوست و ماهیچه‌هایشان به شکل نرمالی نرسیده‌اند.

زنان مسن تری که به دلایل متفاوتی از حالت ماهیچه‌های خود راضی نیستند.(دخت ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها