پس از تصرف یک پاسگاه پلیس در شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین در روز شنبه، منابع خبری روز گذشته آغاز عملیات نیروهای دولتی برای بازپس‌گیری این ساختمان‌ها را اعلام کردند.
کد خبر: ۶۶۲۵۶۳

به گزارش ایرنا، آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین روز گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت: عملیات ضدتروریستی علیه افراد مسلحی که پایگاه پلیس و سرویس‌های امنیتی را در اسلاویانسک اشغال کرده‌اند، آغاز شده است.

وی بدون اشاره به جزئیات این عملیات گفت: همه نیروهای نظامی کشور در این عملیات مشارکت دارند. سایت خبری روسی راشاتودی نیز در خبری فوری از وقوع تیراندازی در شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین خبر داد.

در همین زمینه، آواکوف اعلام کرد روز گذشته در شرق این کشور، یک افسر پلیس امنیتی کشته و پنج نفر دیگر از نیروهای پلیس زخمی شدند.

وی افزود: شمار تلفات و زخمی‌های جدایی‌طلبان طرفدار روسیه هنوز مشخص نیست. نیروهای ویژه اوکراینی در حالی عملیات خود در شهر اسلاویانسک را آغاز کردند که روز گذشته اعلام شد جدایی‌طلبان حامی روسیه ساختمان شهرداری شهر ماریوپول در شرق اوکراین را به‌تصرف خود درآوردند.

اقدام روز گذشته نیروهای دولتی اوکراین می‌تواند بر تنش‌ها در این کشور بیفزاید زیرا روسیه پیش از این هشدار داده بود اگر اوکراین در مقابله با معترضان از زور استفاده کند، گفت‌وگوهای صلح اوکراین که قرار است پنجشنبه این هفته در ژنو سوئیس انجام شود، با شکست مواجه خواهد شد.

در بحبوحه این اتفاقات، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز دوم اردیبهشت برای اعلام حمایت از دولت اوکراین به کی‌یف برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها