عبدالجبار کاکائی، دبیر جشنواره شعر فجر با آرزوی جدایی تصدی شعر از دست دولت ضمن بیان توضیحاتی درباره دعوت از یدالله رویایی به این رویداد ادبی گفت: آرزوی قلبی من این است که این آخرین جشنواره فجر باشد که دولت متولی آن است.
کد خبر: ۶۶۲۵۵۵

به گزارش فارس، نشست خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، روز گذشته با حضور عبدالجبار کاکائی دبیر علمی، قادر طراوت‌پور دبیر اجرایی، سعید بیابانکی، محمدعلی بهمنی و فاطمه راکعی از اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره در ساختمان فجر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر رونمایی شد و در ادامه کاکایی، دبیر علمی جشنواره فجر گفت: آرزوی قلبی من این است که این آخرین جشنواره فجر باشد که دولت متولی آن است. کاکایی با تاکید بر این‌که شورای سیاستگذاری هشتمین دوره مرکب از شاعران شناخته‌شده موسوم به انقلاب است، توضیح داد: در بدو راه پذیرش صداهای متفاوت و همگرایی میان گروه‌های مختلف شبهه‌هایی ایجاد کرد، اما باید حضور چهره‌های متفاوت را در عرصه سیاستگذاری شاهد می‌بودیم البته اهالی شورا نیز با این سخن موافق بودند، اما میزبان این جشنواره که شعار چندصدایی را بر پیشانی دارد، شاعران موسوم به انقلاب هستند.

او ادامه داد: شعار همگرایی، شعاری بود که در اصل با توجه به موضوع عقلانیت مطرح شد و شکل گرفت و به نظر رسید دادن تریبون به همه صداها از تمام نحله‌ها نباید محال باشد، به نظر می‌رسد آنچه در داخل کشور عرضه می‌شود، فرآورده‌های پس از انقلاب 57 تماما آثار انقلاب تلقی می‌شود و همه شاعران به‌نوعی شاعران انقلاب هستند. کاکایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که با توجه به شعار چندصدایی در جشنواره، چه ویژگی‌هایی را در یدالله رویایی مشاهده کرده که از ایشان برای حضور در جشنواره دعوت شده، گفت: دعوت از شاعران خارج از کشور در حوزه بین‌الملل است. قرار بود میشل دوگو، شاعر فرانسوی را به جشنواره دعوت کنیم که واسطه دعوت ما آقای رویایی بود و خبری که از سوی ما اعلام شد، رایزنی برای دعوت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها