برنامه‌ریزی نیروی زمینی برای برگزاری 4 رزمایش در سال جاری

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از رونمایی سلاح «محرم» در سی‌ویکم فروردین خبر داد و گفت: سلاح ششلول، نواخت تیر بالایی دارد که با همت جوانان جهاد خودکفایی ارتش طراحی و تولید شده و فناوری آن در اختیار چند کشور است.
کد خبر: ۶۶۲۱۵۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر احمدرضا پوردستان که دیروز در نشست خبری صحبت می‌کرد با اشاره به در پیش بودن روز ارتش گفت: امسال رژه نیروهای ارتش، ساعت 8 صبح جمعه بیست‌ونهم فروردین با حضور رئیس‌جمهور در جوار مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود؛ همچنین در این روز نیروهای دریایی در آب‌های خلیج‌فارس و بالگردهای هوانیروز رژه خواهند رفت.

فرمانده نیروی‌زمینی ارتش گفت: امسال نیروی‌ زمینی ارتش دو رزمایش تخصصی و دو رزمایش سراسری با حضور همه یگان‌های رزمی برگزار می‌کند.

وی درباره رزمایش‌های تخصصی گفت: رزمایش تخصصی پهپاد در منطقه علی‌آباد قم و رزمایش تخصصی سایبری در سطح یگان‌های رزم نیروی زمینی برگزار خواهد شد. امیر پوردستان با اشاره به ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین ماموریت عملیاتی این نیرو مراقبت از مرزهاست که با فعالیت دو قرارگاه منطقه‌ای در غرب و جنوب‌غرب کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: پشتیبانی بالگردی از مرزها و قرارگاه‌های ارتش و سپاه نیز برعهده یگان‌های بالگردی نیروی زمینی ارتش است.

پوردستان افزود: یکی از دستاوردهای متخصصان ارتش، ساخت بالگردهای پیستونی برای کاهش هزینه‌های آموزش است. فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش برای افزایش برد موشک‌های نازعات با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه همکاری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی آلوده به مین در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پاکسازی و تحویل کشاورزان و شرکت‌های نفتی شده است. پوردستان گفت: نیروی زمینی ارتش در این راه 180 شهید تقدیم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها