رئیس فراکسیون زنان مجلس:

درآمد زنان نباید در پرداخت یارانه لحاظ شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از محاسبه میزان درآمد زنان به عنوان یکی از شاخصهای دریافت یا عدم دریافت یارانه گفت: درآمد زنان متعلق به خود آنهاست و براساس تکلیف و وظیفه زن می‌تواند درآمد خود را صرف هزینه‌های زندگی نکند و آن را برای خود پس انداز کند، اما در حال حاضر شاهد هستیم که برای ثبت نام یارانه درآمد زنان شاغل نیز به عنوان یکی از آیتم‌ها در فرم مورد نظر لحاظ شده است.
کد خبر: ۶۶۱۵۳۵
درآمد زنان نباید در پرداخت یارانه لحاظ شود

جام جم سرا: فاطمه رهبر با بیان این مطلب گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده که معیار دریافت یارانه خانواده ها درآمد سرپرست خانوار است، این در حالی است که در فرم لحاظ شده برای ثبت نام افراد گزینه ای بنام میزان درآمد زن خانواده نیز آورده شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که براساس تکلیف، درآمد هزینه ای زندگی بر عهده مرد خانواده است و زن می تواند درآمد مالی خود را پس انداز کرده و آن را صرف هزینه های زندگی نکند.

رهبر با بیان اینکه میزان درآمد زن نمی تواند شاخصی برای تشخیص خانواده به منظور پرداخت یا عدم پرداخت یارانه به خانواده ها باشد، تصریح کرد:این موضوع باید از نظر فقها، علما و روحانیون پیگیری شود و آنها باید نظر نهایی خود را اعلام کنند.

وی درباره اقدامات فراکسیون زنان مجلس برای جلوگیری از اعلام درآمد زنان توضیح داد: اعضای فراکسیون زنان مجلس با روحانیون و علمای مجلس در حال بحث و گفتگو هستند و بزودی روحانیون مجلس نظر خود را اعلام می کنند که قطعاً این نظر در اختیار دولت نیز قرار می گیرد.

این نمایند مجلس درباره تعامل با معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز گفت: هنوز صحبتی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام نشده است و در ابتدا می خواهیم رای و نظر علما و روحانیون را داشته باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۰
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
خانم رهبر كاملا درست گفتند. زن به لحاظ شرعی وظیفه ای در تامین هزینه های زندگی ندارد ، پس نباید درآمد او ملاك قرار گیرد . حالا اگر زنی گفت من نمی خوام حقوقم را در خانه خرچ كنم چی ؟
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
كاملا درسته . مراجع محترم باید در این باره نظر بدهند
فرانك
Canada
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
زن وقتی سهم یك هشتمی از ارث شوهر می بره برای این كار هم باید یك هشتم سهم داشته باشه . نه اینكه با تاثیر حقوق اون در پرداخت یارانه زن رو مسئول تامین مخارج خونواده هم بدونن
مهری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
زن رو برای دریافت یارانه حساب می كنن ولی برای موارد دیگر مثل حق طلاق و مسكن و ...پشیزی هم سهم نداره . این چه قانونیه ؟ یك بام و دو هوا كه نمیشه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
با نظر ایشون كاملا موافقم
حسن پناهی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
فرض كنید یه مرد سرپرست خانواده ماهی یك میلیون و همسرش ماهی 2 میلیون درآمد داشته باشه . با این كار مرد همیشه شرمنده زنشه و احساس خوبی نمی كنه . تازه اگه خانمش بگه من حقوقم رو برای مخارج خونه و وبچه ها خرج نمی كنم تكلیف مرد بیچاره چیه ؟ آقایون فكری برای استحكام نهاد خانواده نمی كنن كه هیچ، با این تصمیم هاشون عامل تنش و مشاجره در خونواده هم می شن. مردم برای این 45 تومن چقدر باید هزینه بدن آخه ؟ !!!!!!!!!خوبه مسئولان و مشاوران دولت تدبیر و امید قبل از هر تصمیمی با كارشناسان و مراجع مشورت كنند
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
خوب زن اگر نمی خواد درآمدش رو برا خونه و بچه هاش خرج كنه بشینه تو خونه .
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
البته من موافقم كه نباید درآمد زن در گرفتن یارانه موثر باشه چون باعث می شه مرد احساس كمبودكنه ولی این استدلال خوبی نیست كه زن دوست نداره حقوقش رو تو خونه ش خرج كنه.
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
از دو حال خارج نیست: یا مسئولان میخوان غیر مستقیم سیستم یارانه رو بردارن برای این كه راحت تر به این قضیه برسن عمدا از این طور مشكلات میسازن كه بخش زیادی از مردم از سیستم یارانه خارج شن یا این كه واقعا كسانی رو در این كار قرار دادن كه اصلا به زیر و بم كار وارد نیستند و تخصصی ندارن كه قبل از كار زوایای مختلف اون رو بررسی كنن تا همچین مشكلاتی پیش نیاد. كلا انگار مردم ایران همیشه باید یه لقمه ای هزار دور، دور سرشون چرخونده بشه تا یه ذره ش وارد دهانشون بشه!
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
زن كه حقوق من حقوق تو كنه زن نیست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
من بانظرخانم رهبر كاملا مخالفم وبه نظرمن بایستی درآمدزن هم درگرفتن یارانه اثرداشته باشداگرزن به لحاظ شرعی وظیفه ای درتامین زندگی ندارد پس چرابه زنان شغل می دهند ولی مردان بیچاره بایددربه دربه دنبال شغل بگردند.اگرزن درآمدش راصرف هزینه های زندگی نمی كندپس چرادرخانه نمی نشیندآن ها هم كه بانظرخانم رهبرموافق بوده اندبه احتمال زیادزن هایشان شاغل هستندو یه جوری می خواهندكه یارانه آن هاقطع نشه كه این كارنادرستی است
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
من به سایت جام جم سرا پیشنهاد می كنم این موضوع را از مراجع استفتا كنند تا تكلیف معلوم بشه
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
خوبه
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
در یك خانه اگر زن ومردهردو كارمند ومشكل خاصی از قبیل مستاجر بودن یا بدهكاری به دلایل گوناگون ندارند آیا واجد شرایط یارانه هستند طرفنظر از یارانه اگرتوسط دولت درست مدیریت شود می تواند به اندازه یارانه در اقتصاد خانوار تاثیر گذار باشد ودر كاهش تورم موثر .هركس اعلام درخواست یارانه نموده باید توسط دولت دارایی او چك شود واقعا"اگر مستحق نیست نباید یارانه پرداخت نمود. مردم به فكر ازدواج .مسكن وشغل جوانانتان باشید چهل وپنج تومان یارانه مارا به جایی نمیر ساندبه نظر من انصراف از یارانه اجر بزرگی دارد وباعث پیشرفت مملكت می شود
آرش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
۰
۰
من 7سال ازدواج كردم یه دختر هم خدا بهمون داده خانمم معلمه سر ماه كه میشه هر چی درامد دوتامونه میذاریم وسط قسط و خرج وبرج و....میگذاریم كنار اگه چیزی هم بمونه باهم خرج میكنیم مال من و مال تو هم نداریم خونه كه خریدیم نصفشو بنام ایشون زدم چون حقش بود امسال بعد سالها بدهی و قرض تونست یه قطعه طلا بخره یه وقتی هم من سه ماه حقوقم عقب افتاد اون خم به ابرو نیاورد
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
اگردرمرحله ی دوم هدفمندی یارانه هاقیمت اجناس چند برابرشودوقیمت حامل های انرژی 30%افزایش یابد45تومان پرداختی دولت چه باری رادربرابرافزایش قیمت هاازدوش مردم برمیدارد؟
درموردنظرخانم رهبراگرقرارباشددرآمدخانم هادرهزینه های خانواده خرج نشودچرااین همه خانم ها مشاغل مختلف كشورراتصاحب كرده اندوجایی برای مردان جویای كارنیست تادرآمدی كسب كنندوتشكیل خانواده دهندوبرای زن وبچه ی خودهزینه كننددراین زمانه كه هزینه هاسرسام آوراست درآمدزن ومردبایدروی هم چرخ خانواده رابچرخاند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
كاملا درسته . مراجع محترم باید در این باره نظر بدهند-خانم رهبر كاملا درست گفتند. زن به لحاظ شرعی وظیفه ای در تامین هزینه های زندگی ندارد ، پس نباید درآمد او ملاك قرار گیرد
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
همینطوره درآمد فرزند چه تاثیری در درآمد خانوار دارد فرزند برای آینده خود پس انداز می كند و به پدر چیزی نمیرسد این نشان دهنده طرز تفكر قدیمی افراد هست
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
با سلام .منم با نظر خانم رهبر موافقم. طبق قانون اسلام و شرع كه زن باید از همسرش نفقه بگیره و از ارث 1/8 سهم میبره و درامدش رو هر جا كه بخواد میتونه خرج كنه و مرد هیچ دخالتی نیتونه تو درامد زن داشته باشه ؛ این روش محاسبه برا درآمد خانوار در یارانه ها اشتباه هستش. یا قانون ها رو عوض كنین یا این نحوه محاسبه درآمد در یارانه ها رو اصلاح كنین.نمیشه كه هم خدا رو خواست هم خرما رو
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
آقا اینها همه بهانه است یه دفعه بگید یارانه نمی خوایم بدیم خلاص ، این ملت همون ملت قبل از یارانه هستند ملت ما هیچ تغییری نكردند و نخواهند كرد .این یارانه رو دولت خودش ابداع كرده ( البته بصورت دیمی و غیر كارشناسانه ) به خاطر همین توش موندن .خلاصه كلام ما نه یارانه می خوایم نه پول نفت وضعیت اقتصادی رو برگردونن به وضعیت قبل از یارانه ها هم خودشون رو راحت كنن هم از اتلاف بیت المال جلوگیری نمایند و هم از رانتهایی كه به خاطر این سبد كالا به وجود اومده جلوگیری بشه
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
بنظر من دولت كار بسیار به جا و درخور تقدیری در این مورد انجام داده است در جامعه ای كه بیكاری و فقر موج میزند و بسیاری از مشاغل كلیدی و مهم بدست زنان است میتواند كمك هزینه زندگی و یا حتی در بسیاری از خانواده ها حرف اول امرار معاش خانواده را تعیین میكند و غالب جعیت بیكاران را مردان تشكیل میدهند چطور میتوان درآمد میلیونی زنان را نادیده گرفت كه این خود نوعی اجحاف و ظلم در حق خانواده های كم درآمد و یا بیكار میباشد.دست دولت درد نكند
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
سلام : این نظر كاملا صحیح است و نباید درآمد زنان جز درآمد خانواده محاسبه شود چون هزینه های زندگی به عهده مرد است و زنانی كه شاغل هستند برای كمك به این هزینه و مخارج و زندگی راحت تر و اسوده تر تلاش می كنند و از راحتی و اسایش خود می گذرند درواقع یك همیاری است .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
درست میفرمایید به لحاظ شرعی حق باشماست -به لحاظ شرعی هم زن نیاید این چنین كه دراین جامعه در شركتها وادارات مشغول كار هستند ومحرم ونامحرم رعایت نمیشود كار كنند تنها بعضی از مشاغل نیاز به نیروی خانم هست اگر آقایان به جای این خانمها در ادارات و... سر كار بودن وضعیت ازدواج به فاجعه تبدیل نمیشد همه دردا درمون شده- یارانه حلال مشكل شده
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
اگه درآمد زن تو خونه خرج نمیشه ولی بیشترخرج و مخارج خودش و بچه هاش روكه تامین میكنه. مگه میشه با این درآمد های پایین و قیمتهای بالا و اجاره خونه پول كفش و لباس و مهدكودك و .... بقیه چیزا رو پرداخت كرد.
دولت قبل یه ماه از پول یارانه رو با جلو عقب كردن تاریخ پرداخت پیچوند . اینم با ثبت نام مجدد و تصمیم گیری و بررسی اووووووو حداقل 9 ماه پس انداز میكنه تازه اگه بعد 9 ماه خبری بشه.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
سلام. من با نظر خانم رهبر موافقم. درآمد فرزندها و زن نباید لحاظ بشه. چون فرزندها واسه آینده خودشون پس انداز میكنن و خرج هزینه های زندگی خانوادگی نمیكنن پس لحاظ كردنش اصلا درست و منطقی نیست.دخترها برای تهیه جهیزیه و پسرها برای ازدواج پس انداز میكنن كه هیچ ربطی به مخارج روزانه زندگی نداره و نباید هم لحاظ بشه. درآمد زن هم نباید لحاظ بشه
دو خواهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
من و خواهرم هر دو شاغل هستیم و چون پدرمان تمكن مالی ندارد تامین كننده مخارج خانواده شده ایم در ضمن
به همین دلیل ازدواج هم نكرده ایم ولی با كمال افتخار سالهاست كه زندگی خانواده مان را اداره می كنیم پس نگویید
درآمد زنان لحاظ نشود خیلی از زنان كشور ما نقش مردان را ایفا می كنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
من البته زن هستم و حقوق بگیر هم نیستم . ولی بهتر نیست بجای این جار و جنجالها حق و حقوق واقعی زن را در جامعه پر داخت كنید مثل حضانت و حق طلاق .اجازه خروج از كشور و حق برابر برای ارث و دیه . حالا اگر میخواهید زنان كمك خرج خانواده باشند پس به حقوق و حقوق انها هم دقت كنید
نایبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
ضمن تشكر از نظر خانم رهبر-در این خصوص موارد زیر نیز قابل تامل است
زنان شاغل گناهشان چیست كه آرامش و استراحت را بر خود حرام ،خانواده را دچار مشكلات فراوان خصوصا در مورد بچه ها كه از چهار ماهگی آنها را در مهدها به امید خدا رها و برای آن هزینه صرف...،برای تحصیلات از جان و مال هزینه، و امثالهم .... حال می گویند برنده زنانی هستند نه تحصیلات دارند و نه بر آن هزینه صرف كرده اند و نه مفهوم خستگی روحی و روانی را تجربه كرده اند و ..... قضاوت با خود خوانندگان است كه آیا این عین عدالت است یا در تناقض با آن؟عزیزان كسی كه درآمد دارد بر آن هزینه پرداخته آیا انصافه با كسی كه خورده و خوابیده برابر باشد؟
یك شاغله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
كاملا موافقم.
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
شما خانمها درست می فرمایید اما كار به جایی رسیده كه دسترنج زنانی كه بجای استراحت وتفریح مجبور به كار در بیرون از خانه هستند ویا عمری رابجای تنبلی وخوشی به درس خواندن پرداخته اند بعنوان درامد سرپرست خانوار محاسبه كرده اند ومسئولین چشم به حقوق زنان دارند تاخطای دولتمردان قبلی راجبران كنند افسوس وتاسف
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها