پنج نفر از هر شش شهروند امریکا نمی​دانند اوکراین کجاست

مردودی شهروندان امریکایی در امتحان جغرافیا

وزارت خارجه روسیه از کیف خواست، فورا تحرکات نظامی را در مناطق جنوب شرق اوکراین که ممکن است به جنگ داخلی منجر شود، متوقف کند.
کد خبر: ۶۶۰۶۳۰
هشدار مسکو درباره تحرکات نظامی در شرق اوکراین

به گزارش شبکه خبر، مسکو همچنین از دولت اوکراین خواسته بود علیه معترضانی که در شرق و جنوب این کشور اعلام استقلال کرده‌اند از زور استفاده نکند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگوی تلفنی با آندری دشچیستا، وزیر خارجه دولت موقت اوکراین، از دولت کیف خواست به «آرمان‌های» مردم مناطق شرقی این کشور احترام بگذارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «احترام به آرمان‌های ساکنان جنوب شرقی اوکراین ضروری است» و روسیه استفاده از زور برای پاسخ «به خواسته‌های حقوقی معترضان با هدف حفظ زبان، فرهنگ و حقوق اجتماعی و اقتصادی خود» را نادرست می‌داند.

وزیر کشور اوکراین روز یک‌شنبه کرملین را به سازماندهی ناآرامی‌های تجزیه‌طلبانه در شرق آن کشور متهم و ادعا کرد، این اقدام‌ها بهانه‌ای برای استقرار نیروهای روسیه در اوکراین است.

این در حالی است که معترضان هوادار روسیه در شهرهای دونتسک و خارکیف در شرق اوکراین، روز دوشنبه استقلال خود را از دولت کیف اعلام کردند.

نزدیک به ۵۰ درصد از ساکنان این منطقه روس‌تبارند و بر این باورند که مقام‌های فعلی اوکراین ملی‌گرایانی هستند که روس‌های این شهر را سرکوب خواهند کرد.

همچنین، معترضان در شهر دونتسک خواستار برگزاری همه‌‌پرسی در ۲۱ ادریبهشت (۱۱ می) برای پیوستن به روسیه شدند.

رومان میکولایوویچ رومانووف، رئیس اداره کل وزارت امور داخلی اوکراین در شهر دونتسک که مسئولیت ۱۶ هزار نیروی امنیتی را بر عهده دارد، به مقام‌های جدید هوادار روسیه در دونتسک پیوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها