حادثه در جهان

جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی امروز خاموش می‌شود

پس از گذشت یک ماه از ماجرای مفقود شدن هواپیمای مالزیایی در مسیر پکن، جستجو‌ها بی‌نتیجه ماند و با پایان نیروی باتری جعبه سیاه، مفقود شدن این هواپیما برای همیشه یک راز باقی ماند.
کد خبر: ۶۶۰۰۲۷

این هواپیما با 239 سرنشین به دلیل نامعلومی از صفحه رادار محو شد و خانواده قربانیان همچنان بی‌خبر از عزیزان خود چشم به آخرین اخبار رسانه‌های جهان دوخته‌اند.

کشتی گشتی چینی «های شون 01» روز شنبه علائمی را در آب‌های جنوب اقیانوس هند دریافت کرد که احتمال می‌رفت از جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده مالزی ارسال شده باشد. به گزارش شینهوا از شهر پرت در استرالیا، آژانس همکاری مشترک که مسئول هماهنگی عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی است، اعلام کرد: ده فروند هواپیمای نظامی، دو فروند جت غیرنظامی و 13فروند کشتی به دنبال یافتن نشانی از هواپیمای ام.‌اچ 370مالزی هستند. عملیات جستجو در منطقه‌ای به وسعت حدود 216 هزار کیلومتر مربع است که حدود 2000 کیلومتری شمال غرب شهر پرت در استرالیاست.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین، بامداد هفدهم اسفند از باند فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به سمت پکن برخاست، اما ساعتی بعد از صفحه رادارها ناپدید شد و پس از گذشت 29 روز از ناپدید شدن بوئینگ 777، جستجوها برای یافتن آن بی‌نتیجه بوده است.

روز گذشته خبرگزاری بی.بی.سی نیز خبر داد، هماهنگ‌کنندگان عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی می‌گویند که یک کشتی چینی برای دومین بار سیگنالی دریافت کرده که ممکن است از تجهیزات هواپیمای مالزیایی فرستاده شده باشند.

بنا به گزارش‌ها این سیگنال‌ها فرکانس 37.5 کیلوهرتز در ثانیه داشتند، این فرکانسی است که تجهیزات ثبت اطلاعات پرواز روی آن سیگنا‌ل‌هایشان را ارسال می‌کنند.

سیگنال دوم، که عصر دیروز(به وقت استرالیا) دریافت شده، حدود ۹۰ ثانیه ادامه داشته است.

ژنرال انگوس هوستون، که هدایت هیات هماهنگی عملیات جستجو را برعهده دارد، اعلام کرده است که دریافت این سیگنال‌ها قدمی مهم و دلگرم‌کننده در مسیر یافتن سرنوشت هواپیمای ناپدید شده است.

ده‌ها هواپیما و کشتی از کشورهای مختلف به عملیات جستجوی این هواپیما پیوسته‌اند. دیروز اعلام شد که عملیات جستجو تشدید شده تا پیش از تمام شدن نیروی باتری‌های تجهیزات ثبت اطلاعات پرواز، نشانه‌ای از این هواپیما پیدا شود. / ایرنا

دست ‌و دلبازی خودپرداز برای بی‌خانمان

خودپرداز معیوب یکی از بانک‌های پورتلند آمریکا 37هزار دلار پول نقد به یک فرد بی‌خانمان پرداخت کرد.

بنا بر اعلام پلیس محلی پورتلند، این مرد که 140 دلار از این دستگاه تقاضا کرده بود، ناگهان 37 هزار دلار از دستگاه دریافت کرد. این مرد بی‌خانمان پس از دریافت این مبلغ، اسکناس‌ها را در کیسه‌ای ریخت و متواری شد.

پلیس آمریکا با بیان این‌که اتهامی متوجه این مرد نیست، اعلام کرد: با دستگیری این فرد این مبلغ به بانک بازگردانده شد و بررسی‌های بیشتر ادامه دارد./ ایسنا

حمله مهاجمان مسلح به بانک

در پی حمله مسلحانه به بانکی در پایتخت آرژانتین، دولت در استان بوئنوس‌آیرس این کشور وضع فوق‌العاده اعلام کرد. آمار ارتکاب به جرم همراه با وقوع جنایت در بخش‌های مرکزی آرژانتین افزایش یافت که این وضع دولت را ناگزیر از اتخاذ تصمیمات فوری و فوق‌العاده در استان بوئنوس‌آیرس کرد. بنا بر این گزارش، وضع فوق‌العاده برای 12 ماه در استان بوئنوس‌آیرس اجرا می‌شود.

تصمیم برای اعلام وضع فوق‌العاده در شرایطی اتخاذ می‌شود که مهاجمان با سلاح‌های خودکار به بانک برنال در جنوب پایتخت حمله کردند. به گفته شاهدان عینی در این حمله، بیش از 50 گلوله از سوی مهاجمان مسلح شلیک شد. بر اثر این حمله یک نفر از مهاجمان کشته و یک نیروی پلیس نیز بشدت مجروح شد./ ایرنا

سقوط کامیون به دره در پاکستان

سقوط کامیون به دره‌ای در پاکستان 16 کشته و 49 زخمی بر جا گذاشت.

مقامات پاکستان اعلام کردند در حادثه سقوط یک دستگاه کامیون به دره‌ای در ایالت پنجاب در مرکز این کشور دست‌کم 16 نفر جان باختند و 49 نفر زخمی شدند.

این حادثه نزدیک شهر کلار کهر در 155 کیلومتری جنوب اسلام‌آباد پایتخت پاکستان رخ داد.

عمران اختر از مقامات مرکز امداد و نجات ایالت پنجاب گفت: این کامیون با 65 سرنشین به دلیل اضافه بار به دره‌ای در روستای متان سقوط کرد که 16 نفر جان باختند و 49 نفر از جمله چند زن و کودک زخمی شدند./ واحد مرکزی خبر

اجبار پلیس به ماشین‌شویی از سوی شهردار

شهردار اسپانیایی که مامور پلیس را وادار به شستن خودروی شخصی خود می‌کرد به دادگاه احضار شد.

یک شهردار اسپانیایی به دلیل تبعیض علیه یک مامور پلیس و تحقیر او به دادگاه فراخوانده شد.

مانوئل ملندز، شهردار ال پدروسو درسویا که متهم به وادار کردن یک مامور پلیس محلی به شستن خودروی شخصی و گرفتن سلاح اوست به دادگاه فراخوانده شد. شهردار ال پدروسو به علاوه از سال ۲۰۰۸ این مامور را که با حروف اختصاری جی‌ام‌پی معرفی شده است وادار به شبکاری می‌کرد و حقوق او را نیز کاهش داده بود./ سایت پلیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها