تغییر تعرفه‌های تلفن های ثابت و همراه

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات گفت: برای خارج کردن تعرفه ها از پیچیدگی های قبلی، تعرفه پالسی به تعرفه دقیقه ای تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۵۹۹۵۳
تغییر تعرفه‌های تلفن های ثابت و همراه

صادق عباسی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: بر اساس این مصوبه، همسان سازی تعرفه ها در استان ها اجرایی می شود و برقراری تماس بین شهری داخل استان ها ، تعرفه شهری محسوب خواهد شد که این مسئله به کاهش هزینه های مخابراتی در داخل استانها منجر می شود.

وی همچنین به همسان سازی تعرفه تلفن همراه اشاره کرد و گفت: با این مصوبه تعرفه اپراتور همراه اول نیز مانند سایر اپراتورها یکسان می شود و هزینه های مربوط به جابجایی یا تفاوت میان تعرفه های تماس با کدهای مخلتف در تلفن همراه از بین رفته است.

عباسی با اشاره به از بین رفتن نظام تعرفه ای پالسی گفت : قبلا برای هر پالس تلفن ثابت با احتساب دو تا سه دقیقه، حدود پنجاه ریال دریافت می شد که به صورت میانگین ، 26 ریال برای هر دقیقه به حساب می آمد، اما اکنون با ده درصد افزایش ، هر دقیقه 30 ریال محاسبه خواهد شد.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود : با اینکه مختصر افزایشی در تعرفه شهری تلفن ثابت ایجاد شده، اما تعرفه بین شهری در استان ها کاهش چشمگیری داشته است .

وی درباره مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای تعرفه تلفن همراه نیز گفت : با این مصوبه تعرفه همراه اول نیز مانند ایرانسل خواهد شد.

عباسی افزود: قبل از این تعرفه همراه اول در منطقه خود حدود 450 ریال بود ، اما اگر مشترکی با مناطق دیگری تماس می گرفت ، تعرفه آن به بیش از 700 ریال نیز می رسد که بر اساس تصمیمات جدید همه این تعرفه ها به صورت یکسان به حدود 500 ریال تغییر کرده است .

وی تعرفه مکالمه تلفن ثابت به همراه را 625 ریال اعلام کرد و گفت: این تعرفه سقف قیمتی است و در آینده اپراتورها در رقابت با یکدیگر احتمالا این تعرفه را نیز کاهش خواهند داد.

عباسی درباره تغییر تعرفه آبونمان نیز افزود: میزان آبونمان پرداختی از سوی مشترکان بر اساس نقاط جغرافیایی و رویکرد حمایتی از روستاها و شهرهای کوچک مبتنی بر میزان کارکرد به صورت پلکانی با حداقل هزار ریال و حداکثر 12 هزار ریال تصویب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها