اصولا در دنیای فوتبال بازیکنان از لحاظ پول پارو کردن حرف اول را می‌زنند و با این ‌که سرمربی یک تیم نقش بسیار مهمی در موفقیت‌ها و شرایط یک تیم ایفا می‌کند، اما باز هم این بازیکنان هستند که از مربی خود در زمینه کسب درآمد پیشی می‌گیرند. از آنجا که همیشه استثنایی وجود دارد در فوتبال هم می‌توان نمونه‌هایی از این استثناها را پیدا کرد که از شاگردان خود که بعضا ستاره‌های دهان پرکن و مشهوری هم هستند در طول یک سال درآمد بیشتری کسب می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۸۷۰۲

بتازگی فهرستی از پردرآمدترین مربیان فوتبال دنیا منتشر شده است که در این فهرست برخی از مربیان بیش از ستاره‌های روز فوتبال دنیا از باشگاه‌هایشان دستمزد می‌گیرند. افزایش رقم قرارداد برخی از مربیان و تبدیل آنها به ستاره‌های واقعی یک تیم، نشان‌دهنده تاثیر‌گذاری شگرف یک مربی روی باشگاه است که این تاثیر‌گذاری را شاید هیچ ستاره‌ای نتواند داشته باشد. نگاهی به فهرست پردرآمدترین مربی‌ها می‌اندازیم و این‌ که این مربیان پردرآمد چقدر از لحاظ دریافت حقوق با ستاره‌های تیمشان تفاوت دارند.

1 ـ پپ گواردیولا (بایرن‌مونیخ)؛ 17 میلیون یورو

موفق‌ترین مربی رده باشگاهی چند سال اخیر سالانه 17 میلیون یورو پول به دست می‌آورد. پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ که پس از پشت‌سر گذاشتن یک دوره سراسر موفقیت‌های بی‌سابقه در بارسلونا اکنون مربیگری در بوندسلیگا را تجربه می‌کند با درآمد 17 میلیون یورویی‌اش در سال از تمام ستاره‌های تیمش پیشی گرفته است، از مانوئل نویر و فیلیپ لام گرفته تا آرین روبن و فرانک ریبری.

جالب است بدانید ریبری در طول یک سال 6.3 میلیون یورو درآمد دارد یعنی کمتر از نیمی از دستمزد سالانه سرمربی تیم خود.

2 ـ خوزه مورینیو (چلسی)؛ 10.03 میلیون یورو

آقای خاص هر چند در زمینه کسب درآمد به پای برخی از شاگردان خود نمی‌رسد، اما از طرف دیگر از بسیاری شاگردان خود سبقت گرفته است.

خوزه مورینیو در چند سال اخیر از گران‌ترین مربیان فوتبال بوده و حتی زمانی در صدر همه مربیان گرانقیمت قرار گرفت، اما اکنون پس از گواردیولا در رده دوم قرار دارد. مورینیوی پرتغالی در سال‌های گذشته درآمد سالانه 15 میلیون یورویی هم داشت.

3 ـ مارچلو لیپی(گوانگجو چین)؛ 10 میلیون یورو

در آسیا و در رده باشگاهی هیچ مربی‌ای از لحاظ گران بودن به پای او نرسیده است و به نظر نمی‌آید به این‌زودی‌ها تغییری در این رکورد به وجود بیاید. لیپی ایتالیایی که در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم تازه جان گرفته گوانگجوی چین را قهرمان آسیا کرد، با درآمد سالانه ده میلیون یورویی‌اش در سال نرخ جدیدی را در میان مربیان فوتبال آسیا ایجاد کرده است.

لیپی اعلام کرده فعلا قصد بازگشت به فوتبال ایتالیا را ندارد که این انگیزه وی را باید در دستمزدهای کلان او در باشگاه چینی جستجو کرد.

4 ـ آرسن ونگر (آرسنال)؛ 8.2 میلیون یورو

این مربی فرانسوی آرسنال انگلیس میان شاگردانش قرار می‌گیرد، آنهایی که از او در طول سال درآمد بیشتری دارند؛ همانند مسوت اوزیل یا تئو والکات و آنهایی که از این لحاظ از او عقب‌تر هستند همانند چزنی یا ژیرو. ونگر در تمام این سال‌ها بعد از فرگوسن بازنشسته نفر دوم پردرآمدترین مربیان لیگ برتر انگلیس بوده، هر چند گاهی اوقات پشت‌سر خوزه مورینیو هم قرار گرفته است مثل همین الان.

5 ـ فابیو کاپلو (روسیه)؛ 7.8 میلیون یورو

دون فابیوی فوتبال ایتالیا قرار است سرمربی روس‌ها در جام جهانی 2014 باشد. جالب است بدانید این مربی مشهور ایتالیایی در میان تمام همتایان خود در فوتبال ملی دنیا بیشترین درآمد را دارد.

حتی سرمربیان تیم‌های ملی قدرتمند فوتبال دنیا از جمله برزیل، آرژانتین، فرانسه، آلمان یا ایتالیا به اندازه کاپلو که هدایت تیم ملی روسیه را در دست دارد دستمزد نمی‌گیرند.کاپلو با 7.8 میلیون یورو گران‌ترین مربی ملی روسیه است.

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها