در حالی که نیمه‌ اول امسال میانگین قیمت مسکن در تهران به متر مربعی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن در کل کشور طی نیمه‌ اول امسال را هر متر مربع یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۸۶۴۵

جام جم سرا: براساس گزارش مرکز آمار، ارزش آپارتمان‌های مسکونی در سراسر کشور طی نیمه‌اول امسال ۳/۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که قیمت نسبت به نیم‌سال قبل از آن –نیمه‌دوم سال۹۱- ۸/۱۷درصد رشد کرده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، مرکز آمار همچنین متوسط اجاره‌بهای ماهانه آپارتمان در کشور طی نیمه‌اول سال۹۲ را مترمربعی ۶۷۰۰ تومان اعلام کرده و از افزایش ۸/۲۶درصدی اجاره‌بهای مسکن در این مدت نسبت به نیمه‌اول سال۹۱ خبر داده است.
به این ترتیب شتاب رشد اجاره‌بها در شهر‌ها نصف شتاب رشد قیمت مسکن ارزیابی می‌شود.
مشابه همین وضعیت در شهر تهران نیز برقرار است؛ طوری که در تهران نیز مقدار رشد اجاره‌بها کمتر از نرخ رشد قیمت مسکن است.
در تهران نیمه‌اول امسال میانگین قیمت مسکن به مترمربعی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و ۵۸درصد نسبت به نیمه‌اول سال۹۱ افزایش یافت. اجاره‌بها نیز در همین مدت با ۲۵درصد افزایش به حدود مترمربعی ۱۸ هزار تومان رسید. ارزش آپارتمان‌های مسکونی در تهران ۸/۲ برابر ارزش آپارتمان‌های سایر شهر‌ها است. نسبت بزرگی اجاره‌بها نیز ۷/۲ برابر ارزیابی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها