افت قیمت میوه با بازگشایی رسمی میادین

حراج موز در وانت‌بارهای سطح شهر

با بازگشایی رسمی میادین میوه و تره بار از ساعات ابتدایی صبح امروز، برخی از مغازه داران سطح شهر در حال تغییر اتیکت های قیمتی خود هستند تا قیمت ها را به نوعی متعادل تر کنند، در غیر این صورت میوه های تازه میادین جایی برای جولان قیمتی آنها باقی نخواهند گذاشت.
کد خبر: ۶۵۷۸۷۲
حراج موز در وانت‌بارهای سطح شهر

از امروز میادین میوه و تره بار کار رسمی خود را آغاز کردند و با عرضه میوه و سبزیجات تازه تلاش دارند تا مایحتاج مردم را تامین کنند. کالاهایی که در روزهای گذشته به خصوص در مغازه های سطح شهر، با افزایش قیمت مواجه بودند و مردم هم که ناچار به خرید هستند، باید آنها را به هر قیمتی که مغازه دار عنوان می کرد، به فروش می رساندند.

در این روزها اگرچه برخی شعب میادین میوه و تره بار به صورت منتخب در برخی نقاط شهر، کار عرضه میوه و تره بار را انجام می دادند، اما همین پراکندگی و نبود تمامی میادین در مدار توزیع کالا، شرایط را به گونه ای پیش برد که برخی سودجویان بتوانند قیمت های گزافی را به مردم تحمیل کنند.

حال با بازگشایی تمامی شعب میادین میوه و تره بار، برخی مغازه داران سطح شهر از موضع قیمتی خود پایین آمدند و می خواهند که آنها نیز سهمی در فروش های نوروزی میوه و سبزی داشته باشند، بنابراین با تغییر اتیکت های قیمتی، تلاش دارند تا نظر مردم را بیشتر به خود جلب کنند.

بر این اساس پیش بینی می شود که با گشایش مجدد میادین میوه و تره بار در روزهای آینده، تعداد بیشتری از میوه فروشان اقدام به کاهش قیمت کنند، البته قرار است که بازرسان نیز بر بازار نظارت داشته باشند تا اجحافی به مردم در روزهای ابتدایی سال صورت نگیرد.

از سوی دیگر، برخی وانت بارهای سطح شهر نیز به توزیع گسترده موز اقدام کرده اند که رنج قیمتی این میوه از 3000 تومان در نوع معمولی تا 3500 تومان در نوع مرغوب به چشم می خورد، این در شرایطی است که در روزهای پایانی سال گذشته با توجه به افزایش تقاضا برای این میوه، قیمت موز در سطح شهر تا 4800 تومان نیز بالا رفته بود.

جزئیات قیمت انواع میوه قبل و بعد از بازگشایی میادین

تا پیش از بازگشایی میادین میوه و تره بار، هر کیلوگرم سیب قرمز ممتاز در مغازه های سطح شهر 5200 تومان، پرتقال 3200 تومان، لیموشیرین 1800 تومان، خیار 2500 تومان، موز 4500 تومان، پرتقال خونی 2300 تومان و پرتقال آبگیری 1700 تومان بود.

در عین حال قیمت هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازاری نیز 1750 تومان، سیب دماوند 3000 تومان و سیب ممتاز 3800 تومان بود. حال بر اساس قیمت های جدید میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون جنوب 2000 تومان، پرتقال تامسون شمال 1550 تومان، پرتقال توسرخ جنوب 1550 تومان، پرتقال رسمی شمال 1200 تومان، پرتقال رسمی جنوب 1100 تومان و پرتقال والنسیا 1800 تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی 8 هزار تومان، خیار گلخانه ای 1850 تومان، سیب قرمز 2300 تومان، کیوی 2700 تومان، لیموشیرین 1300 تومان، موز 4150 تومان، نارنگی 2750 تومان و گریپ فروت 800 تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
۰
۰
اگر این وانت بار ها نبودند كمر مردم زیر بار این گرونی میوه خم می شد.
مسئولین كه به فكر نیستن بازم این وانت بار ها به داد مردم برسند.
وانت بار دارم باهاش كار میكنم
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
حالا اگر شهرداری بگذارد ما وانت بارها یك لقمه نان حلال دربیاریم والا هزینه های زندگی بالا است
ایرانی
Germany
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
موز كجا كیلویی 45000 ریال می فروشند آدرس بدهید برویم بخریم بنده موز كیلویی 70000ریال خریدم مسئولین كه به فكر نیستند. قانون، قانون جنگل است. خدا به داد این ملت برسد.
ع-زازتهران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
نوشدارو ،بعد از مرگ سهراب.
میوه فروشان محترم و با انصاف !!! با مردم چه نكردند.
محفوظ
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
دولت آقای روحانی(دولت تدبیروامید!)هم نتوانست جلوی دلالهای ازخدابیخبر را بگیرد. و نهادهای مسئول هم نتوانسته ودرآینده هم نخواهند توانست كاری ازپیش ببرند.
سیامك
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
خدا خیرتون بده این قیمتها كه گفتید كجاست ما هم بخریم سیب خریدیم كیلویی 6000 تومان كیوی 6000 تومان خیار 4000 تومان بیزحمت آدرسشو بگید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها