رانندگان وسایل نقلیه هنگام عبور از گذرگاه‌های همسطح راه‌آهن توجه داشته باشند که ترمز سریع و تغییر مسیر برای لوکوموتیوران قطار امکانپذیر نیست و چون در گذرگاه‌های راه‌آهن همواره حق تقدم با عبور قطار است، هرگونه بی‌احتیاطی از سوی رانندگان وسایل نقلیه می‌تواند به وقوع حادثه ناگوار منجر شود.
کد خبر: ۶۵۷۸۴۳
دانستنی‌های قطاری

جام جم سرا: ‌‌راه‌آهن به‌عنوان وسیله‌ای ایمن، کم‌هزینه با کمترین میزان آلودگی محیط‌زیست بهترین روش حمل‌ونقل در کشور محسوب می‌شود و با توجه به نقش بسیار مهم راه‌آهن در جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور لازم است هموطنان گرامی با رعایت موارد ایمنی در مسیر حرکت قطارها، راه‌آهن را در انجام خدمات خود یاری کنند.

‌‌رانندگان گرامی نقلیه توجه داشته باشند، عبور از خطوط راه‌آهن در گذرگاه‌های غیرمجاز، خطرات بسیاری به دنبال دارد زیرا ممکن است توقف ناخواسته خودرو شما روی ریل، حادثه برخورد با قطار را به دنبال داشته باشد. لذا توصیه می‌شود برای عبور از تقاطع راه‌آهن از گذرگاه‌های مجاز استفاده شود.

‌‌ در گذرگاه‌های همسطح راه‌آهن، ماموران راهدار، وظیفه کنترل عبور خودروها را هنگام عبور قطار از محل گذرگاه به عهده دارند. برای جلوگیری از بروز سوانح با قطار لازم است با این ماموران نهایت همکاری را به ‌عمل آوریم.

‌‌متاسفانه در برخی مناطق مسکونی در حاشیه خطوط راه‌آهن، برخی افراد با سنگ‌اندازی به قطارها ضمن شکستن شیشه‌های قطار هم جان مسافران را در معرض خطر قرار می‌دهند و هم به سرمایه ملی زیان وارد می‌کنند. شما هموطنان عزیز به این افراد یادآور شوید که این عمل پاسخ سزاوار زحمات مجموعه راه‌آهن نیست.

‌‌آیا می‌دانید حریم راه آهن چیست و به چه منظور پیش‌بینی شده است؟ برای رفت و آمد ایمن قطارها روی ریل در تمامی دنیا فاصله‌ای از طرفین خطوط راه‌آهن را به‌ عنوان حریم در نظر گرفته‌اند که در کشورمان این فاصله از هر طرف ۱۷ متر است. توجه داشته باشیم حضور در این حریم خطرساز و ممنوع است.

‌‌ قطارها با توجه به وزن و سرعت خود برای توقف نیاز به میدان ترمز دارند و حداقل این میدان حدود ۷۰۰ متر است، لذا به جهت عدم‌امکان توقف سریع به هموطنان در حاشیه خطوط راه‌آهن توصیه می‌شود از حرکت روی ریل اجتناب کرده و کودکان و نوجوانان را نسبت به خطرات این امر آگاه کنند.
‌‌ ساخت‌وساز هرگونه ابنیه در حریم ۱۷متری جانبی ریل راه‌آهن ممنوع بوده و به لحاظ قانونی تجاوز به حریم محسوب می‌شود. حدود و مرز این حریم را رعایت کرده تا موجب خسارت به اموال عمومی نشویم.

‌‌ والدین عزیز، حریم راه‌آهن برای بازی کودکان خطرساز است. به آنان بیاموزیم که برای ایمنی بیشتر هنگام عبور از محل خط‌آهن از زیرگذر یا روگذرهای مجاز استفاده کنند.

‌‌در گذرگاه‌های راه‌آهن، همیشه حق تقدم با قطار است. با رعایت کامل احتیاط از گذرگاه‌های مجاز عبور کنیم.

در حریم قانونی راه‌آهن (از هر طرف ۱۷متر) مسئولیت هر‌گونه حادثه در حریم متوجه عابران است. به منظور حفظ جان کودکان، پیامدهای ناشی از حضور و بازی در حریم راه‌آهن را به فرزندان خود یادآور شویم چون قطار به منظور توقف کامل نیازمند خط ترمز طولانی است. برای حفظ ایمنی هیچ‌گاه در مسیر تردد قطار قرار نگیرید.

‌‌پرتاب سنگ به قطار به جان مسافران و اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، نوعدوستی و حفظ اموال عمومی را به فرزندان خود بیاموزیم و آثار سوء این بازی کودکانه را به آنان یادآور شویم.

‌‌ صاحبان دام و کشاورزان محترم، تردد شما عزیزان از محل ریل راه‌آهن در مناطق دامداری و کشاورزی با توجه به سرعت بالای قطارها در مناطق خارج شهری می‌تواند موجب بروز سوانح برخورد با قطار شود. لذا خطرات و رعایت موارد ایمنی را دراین‌باره حتما جدی بگیرید.

‌‌ دامداران و صاحبان احشام توجه داشته باشند، عبور دادن گله‌ها و احشام از محل خطوط راه‌آهن با توجه به سرعت بالای قطارها در مناطق خارج شهر خطر جدی برخورد با قطار را به وجود می‌آورد لذا ضروری است در این رابطه نهایت احتیاط و توجه به موارد ایمنی را در نظر داشته باشید.|شهروند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها