به گفته فوق تخصص گوارش و کبد، مسافران باید هنگام استفاده از آب دقت بیشتری کنند زیرا بیماری هپاتیت ویروسی A و هپاتیت ویروسی E از راه غذا و آب آلوده منتقل می‌شوند و برای بهبودی، عمدتاً نیاز به مراقبت و استراحت بیشتری است.
کد خبر: ۶۵۷۶۰۴

دکتر سید مؤید علویان در خصوص انتقال بیماری از راه آب آشامیدنی در مسافرت گفت: مسافران همیشه در معرض ابتلاء به بیماری‌هایی هستند که از راه آب آشامیدنی آلوده منتقل می‌شوند.
او گفت: این بیماری‌ها چند دسته‌اند یک دسته بیماری‌های اسهال‌های مسافرتی که با مصرف مایعات و استراحت خوب می‌شوند و نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارند و یک‌سری از بیماری‌ها مثل وبا که البته در بعضی مناطق شایع است که وزارت بهداشت در رابطه با آن منطقه اعلام خطر می‌کند.
او در ادامه گفت: در این مسمومیت‌ها ما نگران دو بیماری هستیم، هپاتیت ویروسی A و هپاتیت ویروسی E که این دو از راه غذا و آب آلوده منتقل می‌شوند و عمدتا نیاز به مراقبت و استراحت بیشتر دارند و معمولا بیماری‌هایی که از راه خوراکی منتقل می‌شود با استراحت و مصرف مایعات کنترل می‌شود و اگر به طول انجامید باید آزمایش مدفوع داده و آنتی بیوتیک مصرف شود.
او گفت: ‌در مسافرت به هیچ عنوان یخ از کنار جاده تهیه نشود زیرا خطر انتقال بیماری‌های عفونی از راه یخ وجود دارد خصوصا به این علت که معمولا از کارگران خارجی استفاده می‌کنند که آنها هم رعایت بهداشت نمی‌کنند و بسیار خطرناک است.
او در پایان گفت: در سفر هرگز میوه‌ها و سبزی‌های خود را با آب رودخانه نشویید زیرا آب رودخانه‌ آب پاک نیست.|خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها