خمسه، همتی و رجبی سه بازیگری هستند که به عنوان پرکارترین بازیگران نوروزی امسال تلویزیون شناخته شده‌اند.
کد خبر: ۶۵۷۴۷۶
پرکارترین بازیگران نوروزی در تلویزیون

علیرضا خمسه، سیروس همتی و مهران رجبی سه بازیگری هستند که هر کدام با یک سریال و یک فیلم تلویزیونی که برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود به عنوان پرکارترین بازیگران تلویزیون نوروز ۹۳ شناخته شدند.

1- علیرضا خمسه:

/Media/Image/1392/02/17/635035131393690148.jpg

متولد ۹ بهمن ۱۳۳۱، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی و فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. او همچنین برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست است.

وی در کارنامه هنری خود ۳۰ فیلم سینمایی و ۴۰ فیلم و سریال تلویزیونی را ثبت کرده است.

خمسه، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم بیست (۱۳۸۷) و بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ‌یانگ، برای فیلم آپارتمان شماره ۱۳ شده است.

گفتنی است؛ علیرضا خمسه درنوروز ۱۳۹۳، در سریال «پایتخت ۳» و تله فیلم «به من نگو قراضه» به ایفای نقش پرداخته است.

سریال «پایتخت ۳»:

در خلاصه داستان سری سوم «پایتخت» آمده در شب عروسی ارسطو، حادثه‌ای روی می‌دهد که باعث می‌شود نقی که از چند ماه قبل بیکار است، پریشان و افسرده شود. او با تشویق خانواده به ورزش کشتی که در جوانی به آن مشغول بوده روی می‌آورد و پا در مسابقات کشتی پیشکسوتان می‌گذارد، اما ماجرایی در خلال کشتی پیش می‌آید که نقی و خانواده‌اش را وارد ماجراهایی تازه‌تر می‌کند.

بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، سارا و نیکا فوقانی اصل و علیرضا خمسه، بازیگران مهمان: مهران احمدی، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و جمعی از بازیگران تئاتر.

فیلم تلویزیونی «به من نگو قراضه» به نویسندگی و کارگردانی محسن یوسفی و تهیه کنندگی مرتضی احمدی هرندی است. اکبر توکلی که خود تدوین را به پایان رسانده و صداگذاری بخشهای باقی مانده از کار را آماده کرده است و موسیقی نیز توسط محمدمهدی گورنگی ساخته شده است. ضمن اینکه تیتراژ پایانی این کار به صورت انیماتور خواهد بود که چهره های بازیگران را به تصویر می کشد. محمدرضا نیافر ساخت تیتراژ پایانی را برعهده دارد.

این تله فیلم قرار است در ایام نوروز روی آنتن شبکه اول سیما رود.جمشید مشایخی، علیرضا خمسه، خسرو احمدی، مرضیه صدرایی، شاه حسینی، جواد زیتونی، طوفان مهردادیان و یاسمینا باهر و همراه با هنرمند خردسال ملیکا پارسا بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.
«
به من نگو قراضه» مضمونی کمدی دارد و در خلاصه داستانش آمده: آقا بزرگ (مشایخی) درصدد زنده کردن خاطره ای برای همسرش است که دچار آلزایمر شده و در این مسیر با راننده مسافرکشی (خمسه) روبرو می‏ شود که... .

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: حسین ناظریان، صدابردار: آرش نجفیان، طراح گریم: فاطمه سنجرانی، طراح صحنه و لباس: الهام بن، مدیر تولید: علی محمودی، عکاس: حسین مسلمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امیر جاویدنیک.

۲- سیروس همتی: متولد ۱۳۵۱ از تهران است. طراح صحنه، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما بوده با مدرک کارشناسی ریاضی از دانشکده تربیت معلم؛ در مدارس تهران تدریس می کند.

گفتنی است؛ سیروس همتی درنوروز ۱۳۹۳، در سریال «خوب، بد، زشت» و تله فیلم «ته خط» به ایفای نقش پرداخته است.

سریال «خوب، بد، زشت»: سریال «خوب‌، بد‌، زشت» به کارگردانی منوچهر هادی‌، تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی و نویسندگی محسن کیایی و علیرضا کوچکی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای نوروز ۹۳ شبکه دو تهیه خواهد شد.

بهاره رهنما،‌ بهنوش بختیاری و سوسن پرور بازیگران این سریال هستند.

تله فیلم «ته خط»: «ته خط» عنوان تازه ترین تجربه کارگردانی منوچهر هادی است که این روزها مراحل پایانی تدوین خود را پشت سر می گذارد.

منوچهر هادی در جدیدترین فیلمش با نام «ته خط»، سراغ داستانی پلیسی براساس فیلمنامه امیر عربی رفته و مجید صالحی و عارف لرستانی را در نقش‌های کاملا جدی، جلوی دوربین برده است. تصویربرداری این فیلم ۱۴ آذر در محله اتابک تهران شروع شد و بعد از ۲۴ جلسه تصویربرداری، اواخر هفته گذشته ضبط آن به پایان رسید. هادی که قرار است به زودی سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» را برای شبکه دو کلید بزند این روزها مشغول انجام مراحل پایانی تدوین «ته خط» است. این فیلم پنج شخصیت اصلی دارد که در یک زمان واحد، سه داستان موازی را پیش می‌برند. معین و نازنین (با بازی مجید صالحی و لیندا کیانی) و یحیی و معصومه (با بازی سیروس همتی و نازنین کریمی) و رسول با (بازی عارف لرستانی)، شخصیت‌های این سه داستان هستند که به طور موازی قصه را پیش می‌برند. در نهایت نیز سرنوشت شخصیت‌های این سه داستان، در یک اتفاق واحد بهم گره می‌خورند. «ته خط» محصول گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیماست. این فیلم تا چند روز آینده با پایان تدوین، وارد مرحله صداگذاری می‌شود .

وحید سعیدی و سید علیرضا میرزا مصطفی به عنوان تهیه کننده و مجری طرح این فیلم را برای شبکه یک تولید کرده اند. «ته خط» قرار است بعد از بازبینی نهایی توسط مسولین شبکه یک و تایید آن ها برای دریافت پروانه نمایش سینمایی به ارشاد ارائه شود تا پس از اکران در سینماها از تلویزیون پخش شود.«ته خط» اولین همکاری مشترک منوچهر هادی و امیر عربی است.

عواملی که در تولید این فیلم همکاری داشتند عبارتند از: مدیر تصویربرداری: محمد رسولی، صدابردار: وحید دوزنده، موسیقی: بابک میرزا خانی، صحنه و لباس: مریم رحمانی ، گریم: فاطمه سلطانی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان : آلما سعادتی، دستیار کارگردان: حمید باب الحوائجی، منشی صحنه: محمد بقایی، ناظر کیفی: یوسف سید مهدوی، عکاس: دنیا راد، مشاور رسانه‌ای: مرجان فاطمی، دستیار تدوین: احسان واثقی، مدیر تدارکات : عباس حمیدی، مدیرتولید : مهدی پور موسی، محصول: گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیما، بازیگران: سید مجید صالحی، لیندا کیانی، عارف لرستانی، سیروس همتی، نازنین کریمی، داود ناقور، مجتبی طهمورث و...

3- «مهران رجبی»:

/Media/Image/1392/12/24/635305080288345919.jpg

متولد دهم دی ماه ۱۳۴۰ از روستای واریان کرج، فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است.

اولین حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۶ در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» تجربه کرد. در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی نخستین کار سینمایی را در کارنامه‌اش ثبت کرد.

با فیلم بعدی میر کریمی (زیر نور ماه) که رجبی در آن ایفاگر نقش یک روحانی رئیس حوزه بود مورد توجه همگان و به خصوص منتقدان شد و پیشنهاد بازی در خانه‌ای روی آب و از کنار هم می‌گذریم به وی شد. مهران رجبی تا کنون در نقش‌های زیادی ظاهر شده که بعضی از آنها همچون میرزاعلی اصغر قریب پدر دکتر محمد قریب در مجموعه تلویزیونی روزگار قریب همواره در اذهان خواهد ماند.

گفتنی است؛ مهران رجبی درنوروز ۱۳۹۳، در سریال «روزهای بد به در» و فیلم « اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به ایفای نقش پرداخته است.

سریال «روزهای بد به در»

: سریال تلویزیونی «روزهای بد به در» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام به سفارش گروه فیلم و سریال عید نوروز ۹۳ شبکه سه برای پخش تولید شده است. «روزهای بد به در» به نویسندگی برزو نیک نژاد مضمونی کمدی دارد و داستان آن درباره اردشیر، سرایدار یک مدرسه است که همراه خانواده اش برنامه ریزی کرده تا مراسم عروسی پسرش را شب عید در مدرسه برگزار کند، اما ناگهان حکم بازنشستگی او می آید و خانواده باید مدرسه را تخلیه کنند، همین مساله باعث می شود تا برنامه ریزی خانواده به هم بریزد، اما همه آنها دست به دست هم می دهند تا مشکلات را پشت سر بگذارند و مراسم را برگزار کنند.

در این سریال مهران رجبی و مریم امیرجلالی، اردشیر و منور سرایدار و زن سرایدار هستند. هومن برق نورد، بیژن بنفشه خواه و محمدرضا شیرخانلو به ترتیب نقش پرویز، اکبر و محمدرضا نقش سه پسر خانواده را ایفا می‌کنند و مهران غفوریان هم در نقش نادر برادرزن پرویز ظاهر شده است. مهرناز بیات، غلامرضا نیکخواه و امیررضا میرآقا از دیگر بازیگرانی هستند.

فیلم « اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند»: اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار ساخته سال ۱۳۹۱ است.

بازیگران: گلاره عباسی/ گیتی معینی/ فاطمه شکری/ امیر غفارمنش/ مهران رجبی/ ساقی زینتی/ رامسین کبریتی/ جواد زیتونی/ مینا نوروزی/ عباس صفایی و نازنین بابایی.

منبع: مشرق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها