آرزوی تغییر حال را بسیاری از افراد در آغاز سال نو با خواندن دعای آن دارند اما برخی تغییرات در حال، برای تغییر از حالت آرزو به حالت واقعیت فقط به یک تصمیم نیاز دارد و کمی اراده: ده اصل یا قانون زندگی پی آمده، حاوی نکاتی برای داشتن یک احساس خوب و سالم در زندگی است که می‌توان سال آینده را براساس این اصول بنا کرد.
کد خبر: ۶۵۷۲۷۲

اصل اول: به شما جسمی داده شده، چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید که در طول زندگی در دنیای خاکی با شماست. البته دنیا پایان شما نیست. آغاز ابدیت است و از آن - درست- برای سفر ابدی بهره بگیرید.
اصل دوم: در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی کرده‌اید که «زندگی» نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی کنید.
اصل سوم: اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یک سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گهگاهی، آزمایش‌های ناکام نیز به‌‌ همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند.
اصل چهارم: درس آنقدر تکرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشکال مختلف آنقدر تکرار می‌شوند، تا آن‌ها را بیاموزید. وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع کنید، بنابراین بهتر است زود‌تر درس‌هایتان را بیاموزید.
اصل پنجم: آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست که در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید.
اصل ششم: قضاوت نکنید، غیبت نکنید، ادعا نکنید، سرزنش نکنید، تحقیرو مسخره نکنید، وگرنه سرتان می‌آید. خداوند شما را در‌‌ همان شرایط قرار می‌دهد تا ببیند شما چکار می‌کنید.
اصل هفتم: دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنکه منعکس کننده چیزی باشد که درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.
اصل هشتم: انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، اینکه با آن‌ها چه می‌کنید، بستگی به خودتان دارد.
اصل نهم: جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها کاری که باید بکنید این است که نگاه کنید، گوش بدهید و اعتماد کنید.
اصل دهم: خیرخواهِ همه باشید تا به شما نیز خیر برسد. |خبرآنلاین|محمدهادی مؤذن جامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها