کاراته ایران در حالی سال 92 را پشت سر گذاشت که صرف نظر از رقابت‌های بین‌المللی مختلف تحت عنوان کاراته وان و پیکارهای جهانی سبک‌های مختلف در دو رویداد مهم قاره‌ای و جهانی به مصاف حریفان رفت؛ جهانی رده‌های سنی در اسپانیا و قاره‌ای بزرگسالان و همه رده‌های سنی در امارات که در اولی ایران فقط سه مدال کسب کرد و 32‌مدال رهاورد رقابت‌های قاره‌ای بود.
کد خبر: ۶۵۵۹۴۴

در رقابت‌های قهرمانی آسیا و در مجموع رده‌بندی مدال‌های رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حالی ژاپن با 16 طلا، 7 نقره و 5 برنز رتبه اول را به‌خود اختصاص داد که ایران با 12 طلا، 9 نقره و 11‌برنز در جای دوم قرار گرفت، کویت با 2 طلا، 4‌نقره و 6‌برنز سوم شد. در رده سنی بزرگسالان ایران با 7‌نشان طلا، 4 نقره و 5 برنز برای نخستین بار موفق شد در مجموع دو رده مردان و زنان بر سکوی اول کاراته قاره کهن بایستد.

حمیده عباسعلی، مجید حسن‌نیا، هامون درفشی‌پور، بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده (مدال طلا)، پگاه زنگنه و ذبیح‌الله پورشیب (مدال نقره) و مهسا افسانه، سحر کرجی، فاطمه چالاکی، سعید احمدی و دلارام دوستی مدال‌های برنز رده سنی بزرگسالان را کسب کردند. همچنین ایران در کومیته تیمی مردان و زنان مدال طلا کسب کرد و در کاتای تیمی، مردان و زنان هم صاحب مدال‌های نقره شد.

در جدول رده‌بندی نوجوانان و جوانان، ژاپن با کسب 11 طلا، 4 نقره و 2 برنز به مقام قهرمانی دست یافت و ایران با 5 طلا، 5 نقره و 6 برنز دوم شد.

کاراته ایران در شرایطی این نتایج را در امارات کسب کرد که در دوره گذشته یعنی در ازبکستان 2012 نیز با 5 طلا، 3 نقره و 4 برنز نایب قهرمان شده بود.

در رقابت‌های جهانی اسپانیا با وجود این‌که فدراسیون کاراته تعداد قابل ملاحظه‌ای کاراته کا را به پیکار حریفان فرستاد و چند نفر نیز از سفر بازماندند، در نهایت نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال طلا (رضا عنایتی) و دو مدال برنز (علی بهبود و میلاد تیغی) به کار خود در هشتمین دوره رقابت‌های جهانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان پایان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها