علاقه‌مندی ژاپن به مشارکت در طرح‌های پتروشیمی ایران

رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن از علاقه‌مندی شرکت‌های ژاپنی برای ساخت پتروشیمی در ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۱۱۹
علاقه‌مندی ژاپن به مشارکت در طرح‌های پتروشیمی ایران

به گزارش ایرنا، سودی موری که همراه سفیر ژاپن در ایران، به کرمانشاه سفر کرده است، دیروز در نشستی با فعالان اقتصادی و تجاری این استان افزود: با توجه به این‌ که برنامه ساخت یک واحد پتروشیمی علاوه بر سه واحد فعال کنونی در کرمانشاه در دستور کار است، این موضوع را به سازندگان ژاپنی اطلاع خواهم داد.

وی گفت: شرکت‌های ژاپنی می‌توانند علاوه بر این ‌که در ساخت پتروشیمی مشارکت کنند، تولیدات پتروشیمی کرمانشاه را به دیگر کشورها از جمله ژاپن صادر کنند و محصولات بازتولید شده را دوباره به ایران وارد کنند.

وی اظهار کرد: البته از این ‌که به‌دلیل تحریم‌ها امکان وارد کردن برخی دستگاه‌های پتروشیمی به ایران میسر نیست متاسفیم، اما امیدواریم با رویکرد دولت جدید ایران در هم‌افزایی با جامعه جهانی و با حذف تحریم‌ها زمینه برای همکاری‌های میان دو کشور فراهم شود.

وی درخصوص درخواست رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مبنی بر ورود خودروسازان ژاپنی برای ساخت و مونتاژ خودرو در این استان گفت: هم‌اینک چند خودروساز ژاپنی محصولاتشان را به ایران صادر می‌کنند، اما برای ایجاد کارخانه‌های ساخت و مونتاژ باید هماهنگی‌های لازم با دولت ژاپن انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها