بزرگان پتروشیمی جهان به ایران می‌آیند

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: شرکت‌های بزرگ پتروشیمی جهان برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری در این صنعت، بهار سال آینده مسافر تهران خواهند شد.
کد خبر: ۶۵۷۲۹۷
بزرگان پتروشیمی جهان به ایران می‌آیند

در شرایط فعلی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به حدود 60 میلیون تن رسیده است که قرار است با دومین جهش توسعه‌ای، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی از مرز 100 میلیون تن در سال عبور متد.

بیژن زنگنه وزیر نفت شهریور ماه سال جاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای جهش دوم در توسعه صنعت پتروشیمی از افزایش ارزش تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به 40 میلیارد دلار در سال خبر داده بود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به این موضوع که احداث مجتمع‌های پتروشیمی در نقاط مختلف کشور را زمینه ای برای توسعه و تقویت فرهنگ صنعتی شدن ایران است، تاکید کرده بود: در طول سال‌های 75 تا 85 جهش نخست در صنعت پتروشیمی به وقوع پیوست.

به گفته وی، با این جهش توسعه‌ای، ارزش تولیدات پتروشیمی ایران از یک میلیارد دلار در سال به نزدیک 20 میلیارد دلار و در جهش دوم به 40 میلیارد دلار افزایش می یابد.

در همین حال به منظور وقوع دومین جهش توسعه در سطح صنایع پتروشیمی ایران، محمد حسن پیوندی معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دعوت شرکت‌های بزرگ پتروشیمی جهان به تهران برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه یازدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: همزمان با پنجاه سالگی توسعه صنعت پتروشیمی ایران، بزرگان صنایع پتروشیمی جهان به تهران سفر خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این گردهمایی برنامه جهش دوم توسعه صنعت پتروشیمی و راه‌های توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی با هدف رسیدن به ظرفیت 100 میلیون تن تولید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: نوآوری‌های پتروشیمی در بخش دانش فنی، محیط زیست، ایمنی، کاربردهای جدید محصولات پتروشیمی و تجارت بین‌المللی از محورهای این گردهمایی است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها