شبکه‌ قرآن و معارف تلویزیون برنامه‌های مختلفی را برای ایام نوروز تدارک دیده است.
کد خبر: ۶۵۴۰۶۲
نوروز در شبکه قرآن و معارف تلویزیون

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف تلویزیون، با توجه به تقارن نوروز 93 با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) حال و هوای برنامه‌های شبکه قرآن و معارف نیز متاثر از این رویداد خواهد بود.

ویژه‌برنامه تحویل سال به تهیه‌کنندگی ایوب جمشیدی پیش از ظهر روز بیست و نهم اسفند با دعوت از قاریان، کارشناسان و مهمانان ویژه آغاز می‌شود. مجریان این برنامه سیدوحید مرتضوی و راحله امینیان هستند. در ویژه‌برنامه تحویل سال هفت گروه تواشیح به صورت زنده برنامه اجرا خواهند کرد.

در ایام نوروز هر روز ساعت 6 صبح ترتیل جزء قرآن کریم از حرم مطهر امام رضا(ع) از شبکه قرآن پخش خواهد شد. «ارمغان» نام برنامه‌ای کوتاه و سه دقیقه‌ای است که به معرفی سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌پردازد و هر روز ساعت 8 و 10 دقیقه پخش می‌شود.

یکی از سنت‌های حسنه نوروز میان مردم ایران بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور است. برنامه «راهیان بهشت» به تهیه‌کنندگی احمد بزرگ‌مقام در گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند در سه بخش صبحگاهی (9 و 45 دقیقه)، ظهرگاهی (11 و 45 دقیقه) و شبانگاهی (18 و 45 دقیقه) به نمایش درمی‌آید. همچنین در ایام نوروز دعاهای کمیل و ندبه به صورت زنده در مناطق جنگی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

جشنواره تله‌فیلم‌های قرآنی و دینی هر روز ساعت 14 و 30 دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. سریال نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما «مریم مقدس» است که در 11 قسمت 50 دقیقه‌ای در ایام نوروز ساعت 17 از شبکه قرآن پخش خواهد شد. گوهر جان نیز در پنج قسمت 50 دقیقه‌ای بعد از اتمام سریال مریم مقدس با موضوع حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) در ساعت 17 پخش خواهد شد.

همچنین سریال «مثل من مثل تو» با محوریت کودک و نوجوان از بیست و هشتم اسفند هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه در 17 قسمت 30 دقیقه‌ای به نمایش درمی‌آید.

مسابقه تلفنی «فردوس» با مضامین قرآنی و معارفی در 16 قسمت به مدت 30 دقیقه در ایام نوروز ساعت 18 پخش خواهد شد. «یار مهربان» عنوان برنامه‌ای ده دقیقه‌ای است که کتاب‌های معنوی، عرفانی و اخلاقی را معرفی خواهد کرد. این برنامه هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

هر ساله شبکه قرآن و معارف سیما در ایام نوروز طرح حفظ یکی از سوره‌های قرآن کریم را اجرا می‌کند. در نوروز 93 با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه، طرح حفظ دسته‌جمعی سوره انسان با همکاری شبکه‌های مختلف تلویزیون و نهادهای دیگر برگزار می‌شود. این طرح تحت عنوان «چشمه‌های جاری» در شب‌های نوروز از ساعت20 تا 21 و 30 دقیقه پخش خواهد شد. شبکه‌های دو، چهار، جام‌جم و آموزش نیز در چهار باکس ده‌دقیقه‌ای این طرح را پوشش خواهند داد. مجریان این برنامه سیدوحید مرتضوی و الهام غفاری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها