معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد:

جزئیات تازه از اجرای مرحله دوم یارانه‌ها

ستاد هدفمندی یارانه‌ها در جلسه اخیر خود تصمیمات جدیدی برای نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی اتخاذ و مصوب کرد تا فرم‌های خوداظهاری برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه از سال ۹۳ بعد از تعطیلات نوروز در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.
کد خبر: ۶۵۲۷۴۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در تبصره 21 قانون بودجه سال 93 دولت را مکلف کرده که منابع حاصل از اجرای طرح هدفمندی را در میان خانوارهای هدف و نیازمند توزیع کند، اما نحوه تشخیص خانوارهای نیازمند را برعهده دولت قرار داده است.

اسحاق جهانگیری با بیان این‌که هدف دولت از اجرای طرح هدفمندی فقط افزایش قیمت و کسب درآمد نیست، تصریح کرد: هدف اصلی دولت از اجرای گام دوم طرح هدفمندی، رفع مشکلات ناشی از اجرای نادرست مرحله اول، بهبود اوضاع اقتصادی کشور و رفع نواقص، کاستی‌ها و تنگناهای موجود در حوزه سلامت، محیط زیست، تولید و اشتغال کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه میزان افرادی که به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند بیشتر باشد، توان دولت نیز به همان میزان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها تا قبل از پایان امسال برنامه زمانبندی و نحوه دقیق اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی را نهایی خواهد کرد،اما میزان افزایش قیمت‌ها و زمان اجرای هر بخش، پس از تصمیم‌گیری نهایی، از طریق مراجع رسمی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جهانگیری ایجاد امنیت غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ارائه خدمات مناسب درمانی و پوشش بیمه برای این افراد را از اولویت‌های اصلی دولت همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 اعلام کرد.در این جلسه درخصوص شکل و محتوای «فرم درخواست افراد نیازمند و متقاضی دریافت یارانه» بحث و بررسی و مقرر شد تغییرات و اصلاحاتی در آن اعمال شود.

در ادامه این نشست، ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب کرد فرم‌های درخواست افراد نیازمند پس از تعطیلات نوروزی و بر اساس برنامه زمانبندی که بعداً اعلام خواهد شد، در اختیار مردم قرار گیرد.

خبر حذف اجباری یارانه مردم دروغ است

در همین حال معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برخی اخبار دروغ منتشر شده در خصوص تصمیم‌گیری دولت درباره حذف اجباری یارانه مردم دروغ است.

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری در خصوص اجرای تبصره 21 قانون بودجه، گفت: دولت تدبیر و امید با تمهید مقدمات لازم، اجرای تبصره 21 قانون بودجه کل کشور درباره هدفمندی یارانه‌ها را در سال 1393 رقم خواهد زد، اما اجرای این قانون در سال 92 در دستور کار دولت نیست.وی با انتقاد از اجرای دور اول هدفمندی یارانه‌ها، افزود: دور اول هدفمندی یارانه‌ها مولود علیلی است که دولت تدبیر و امید در تلاش برای درمان و بازگرداندن اجرای آن به مدار قانون است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به برخی اخبار دروغ منتشر شده در خصوص تصمیم‌گیری دولت درباره حذف اجباری یارانه مردم اظهار کرد: اخبار دروغ منتشره درباره حذف اجباری یارانه‌ مردم که در روزهای پایان سال منتشر می‌شود، به‌اطمینان با قصد قربت و برای کمک به دولت در اجرای تکالیف سنگینی که به‌عهده دارد نیست، بلکه جهتی معکوس دارد.

شریعتمداری با بیان این‌که طبق قانون دولت در سال 93 از سرپرستان متقاضی نیازمند دریافت یارانه ثبت‌نام خواهد کرد، خاطرنشان کرد: دولت در سال 93 و در اجرای قانون و در حد درآمد خود به تأمین یارانه بخش‌های مغفول نظیر کمک به وضع درمان در جامعه و کمک به تولید بخصوص تولیدات صنعتی و کمک به اشتغال مولد خواهد پرداخت.

یارانه فروردین‌ماه بدون تغییر

در همین حال سخنگوی دولت گفت:یارانه نقدی خانوارها که معمولا در بیست و دوم هر ماه پرداخت می‌شد، در این ماه تا بیستم اسفندماه به حساب آنها واریز می‌شود.

باقر نوبخت همچنین درباره نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده اظهار کرد: پرداخت یارانه‌ها در فروردین‌ماه، بدون تغییر انجام می‌شود و یارانه خانوار‌ها کما فی‌السابق پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور یادآور شد: مردم با ثبت نام نکردن خود این فرصت را ایجاد می‌کنند تا بتوانیم در سال آینده به صورت کاملا محسوس افزایش بهبود خدمات بهداشت و درمان داشته باشیم و همچنین بیمه کسانی که اکنون از دفترچه بیمه برخوردار هستند، ارزش دفترچه‌ها افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها