سومین جشنواره بین اللملی مد و لباس در تالار وحدت امسال با تغییرات عمده در نحوه برگزاری و داوری آغار به کار می‌کند. این نمایشگاه مد و لیاس از ۱۵ تا ۲۳ اسفند در تالار وحدت و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۲۰۸۶

جام جم سرا: جشنواره مد و لباس دیگر تبدیل به سنتی شده که سه سال است قبل از شروع سال نو برگزار می‌شود و امسال سعی کردند از حضور طراحان و بخش صنعت استفاده بیشتری کنند تا تولیدات قابل استفاده باشد.
در نشست خبری که به همین مناسبت برگزار شده بود، حمید قبادی دبیر جشنواره درباره نحوه برگزاری این جشنواره و بین المللی شدن آن توضیحاتی داد. او گفت: برای برگزاری نمایش‌های زنده و شو لباس، امسال برای مردان برنامه داریم اما به دلیل انبوه کاری هنوز معلوم نیست چه زمانی برگزار شود، مگر اینکه تالار وحدت، سالن اصلی را یک شب در اختیار ما بگذارد.
وی در مورد نمایش‌های زنده برای خانم‌ها هم گفت: کمیسیون صدورمجوز ساماندهی مد لباس به تازگی کار خود را آغاز کرده است و تا کنون هم سه جلسه را برگزار کرده تا مجوز برگزاری شوی لباس زنده برای خانم‌ها صادر شود و بخش خصوصی به زودی نمایش زنده رسمی لباس را در کشور برگزار می‌کند.
او ادامه داد: سال ۹۳ با چارچوب ایرانی- اسلامی یک موسسه مدلینگ راه اندازی می‌شود که نور‌پردازی و صدا در حد استانداردهای جهانی است اما طریقه راه رفتن مدل‌ها را بومی می‌کنیم و الان سرفصل‌ها آماده شده است.

کاربردی کردن آثار
قبادی با بیان اینکه این جشنواره اهداف خاصی را دنبال می‌کند گفت: مهم‌ترین هدف، همکاری بخش غیردولتی، خصوصی و جریان مدسازی توسط موسسات غیر دولتی است. ما سعی کردیم سه ماه قبل در یک فراخوان نقطه نظرات فعالان در این بخش را بگیریم و برای همین جشنواره امسال ۷ بخش دارد.
او با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار مدل لباس در دو بخش فروش و مسابقه داریم گفت: بخش‌های مسابقه امسال لباس مردان، بانوان و کودکان است.
قبادی تاکید کرد که امسال ما به دنبال کاربردی کردن آثار و فروش محصولات هستیم و در ۷۰۰ غرفه کالاهایی که نشان شیما دارند عرضه می‌شوند.

مسابقه لباس دانشجویی
او در مورد بخش بعدی این جشنواره گفت: جریان سازی علمی و همراهی علمی مد و لباس توسط بخش خصوصی از بخشهایی است که امسال اضافه شده و ۷۰ مرکز علمی در سراسر کشور در حوزه طراحی لباس و دوخت فعالیت می‌کنند.
دبیر برگزاری جشنواره گفت: برای اولین بار از اعضای هیات علمی دانشگاهی، ۴۰ نفر کاندید اعضای شورای راهبردی شدند که در ‌‌نهایت ۵ نفر در بخش پایان نامه و مقاله انتخاب شدند و ۱۰۰ مقاله را برای این بخش انتخاب کردند.
او اتفاق ویژه امسال جشنواره را برنامه ریزی برای مسابقه لباس دانشجویی دانست و گفت: این بخش در طراحی لباس برای دانشجویان توسط خودشان و طراحی توسط عموم طراحان برگزار می‌شود.

ارتباط با صنعتگران
قبادی ارتباط دست اندرکاران صنایع با تولیدکنندگان و طراحان را مهم عنوان کرد وگفت: خلاء ارتباطی باعث شده تا تامین مواد اولیه تولید لباس از کشورهای خارجی باشد و این اصلا درست نیست.
او ادامه داد: خوشبختانه امسال استان‌ها حضور فعالی دارند و در اداره کل ارشاد هر استان کار‌شناس مد و لباس دارند و امسال هم ۱۷ استان حضور دارند. همچنین حدود ۴۴ غرفه برای ناشران و فعالان نشر در این حوزه داریم و موسسات هنری هم حضور دارند.
در این نشست، نمایندگان بخش پوشاک و صنعت هم حضور داشتند که توضیحاتی درباره این نمایشگاه دادند.|خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرنود
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
۰
۰
امیدوارم پوشاك اسلامی با برند ایرانی بیشتر شه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها