تردد انواع موتورسیکلت در ایام طرح نوروزی در تمام آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است

اعلام محدودیت‌های ترافیکی نوروز 93

همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند و فرارسیدن تعطیلات نوروزی که افزایش سفرها و ترافیک سنگین در جاده‌های کشور را به دنبال خواهد داشت، پلیس راه کشور در برخی محورها محدودیت‌های تردد را به اجرا خواهد گذاشت.
کد خبر: ۶۵۱۵۸۵

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این محدودیت‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی بار ترافیکی در 20 محور مواصلاتی کشور در ایام نوروز و برای روان‌سازی رفت و آمد در آنها، پلیس‌راه کشور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ویژه‌ای برای تردد خودروها در نوروز 93 در نظر گرفته است.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به این که تردد انواع موتورسیکلت در ایام طرح نوروزی در تمام آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است، افزود: در تمامی محورهای برون‌شهری که در ایام طرح نوروزی ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از این امر مستثناست.

فرمانده پلیس ‌راه کشور با تاکید بر این که محدودیت‌های پیش‌بینی شده با توجه به بار ترافیکی با تدبیر پلیس قابل‌تغییر خواهد بود، از رانندگان خواست در سفرهای نوروزی حتما با ماموران پلیس‌راه در جاده‌ها همکاری کنند و از انجام تخلفاتی مانند سبقت غیرمجاز، تردد در شانه خاکی و تردد در لاین مخالف به صورت دنده‌عقب و تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی پرهیز کنند، زیرا ماموران پلیس‌راه برابر دستور صادر شده با این گونه تخلفات که موجب انسداد محور می‌شود به‌طور جدی برخورد می‌کنند.

وی با تاکید بر این که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120 و 88255555 به طور شبانه‌روزی آماده اعلام آخرین وضع راه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: رانندگان پیش از آغاز سفر از وضع محور مورد نظر خود مطلع‌شوند.

بر این اساس محدودیت‌های تردد در ایام نوروز در برخی محورهای کشور به شرح زیر است:

جاده چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج -چالوس ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج ـ چالوس از ساعت 12 روزهای چهارم، هشتم، سیزدهم، چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم فروردین تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 3 بامداد روزهای بعد از مرزن‌آباد به سمت کرج یکطرفه می‌شود. تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 روز دوازدهم فروردین از میدان امیرکبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است.

جاده هراز

در جاده هراز نیز تردد انواع تریلر ممنوع بوده و تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت 12 روز سه‌شنبه بیست و هفتم اسفند تا ساعت یک بامداد پنجم فروردین و از ساعت 6 روز هفتم فروردین تا ساعت یک روز شنبه نهم فروردین و از ساعت 12 روز یازدهم فروردین تا ساعت 12 ظهر شانزدهم فروردین از تهران به آمل ممنوع است.

تردد انواع وسیله نقلیه در محور هراز از ساعت 13 روزهای چهارم، هشتم، چهاردهم و پانزدهم فروردین تا یک‌بامداد روزهای بعد از رودهن به آبسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای فوق تا یک بامداد روزهای بعد از آبسک تا رودهن یکطرفه می‌شود.

جاده فیروزکوه

تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 12 روز سه‌شنبه بیست و هفتم اسفند تا ساعت یک بامداد روز پنجم‌فروردین و از ساعت 6 روز پنجشنبه هفتم فروردین تا ساعت یک بامداد شنبه نهم فروردین ماه و از ساعت 12 روز دوشنبه یازدهم فروردین تا ساعت 12 ظهر روز شنبه شانزدهم فروردین از تهران به قائمشهر و مسیر برگشت ممنوع است.

جاده قدیم قزوین ـ رشت

تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 روز سه‌شنبه بیست و هفتم اسفند تا ساعت یک بامداد روز پنجم فروردین و از ساعت 12 روز پنجشنبه هفتم فروردین تا ساعت یک روز شنبه نهم فروردین و از ساعت 12 روز دوشنبه یازدهم فروردین تا 8صبح شانزدهم فروردین از قزوین به رشت ممنوع است.

جاده مشهد ـ نیشابور و سبزوار

تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 7 تا 24 روزهای بیست‌و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم اسفند و یکم و دوازدهم تا پانزدهم فروردین و همچنین از ساعت 7 تا 12 ظهر روز شانزدهم فروردین در این جاده‌ها ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها