نتیجه نظرسنجی از مخاطبان جام‌جم آنلاین:

تأثیر پرداخت نقدی یارانه، بد بوده است

52 درصد از مخاطبان جام‌جم آنلاین با شرکت در نظرسنجی آنلاین این رسانه اعلام کردند که از نظر آنان نتایج پرداخت یارانه نقدی بر اقتصاد کشور بد بوده است.
کد خبر: ۶۵۱۴۹۰
تأثیر پرداخت نقدی یارانه، بد بوده است

به گزارش جام‌جم آنلاین، مخاطبان این رسانه با شرکت در یک نظر سنجی آنلاین، نظرات خود را درباره تاثیر پرداخت یارانه نقدی بر اقتصاد کشور با انتخاب یکی ازسه گزینه خوب، بد و متوسط اعلام کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تنها 34 درصد از مخاطبان جام جم آنلاین، اثر پرداخت نقدی یارانه بر اقتصاد کشور را خوب ارزیابی کرده‌اند. این در حالی است که 52 درصد از مخاطبان اثر این نوع پرداخت بر اقتصاد کشور را بد و 13 درصد نیز متوسط ارزیابی کرده‌اند.

از زمان آغاز اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها در دولت احمدی نژاد، تنها شکل پرداخت یارانه بصورت نقدی بوده است؛ این شکل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها انتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس، اقتصاددانان و تولیدکنندگان را در پی داشت. دولت جدید در تلاش برای تغییر رویه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاو عبور از پرداخت نقدی یارانه‌ها به عموم مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
سوال
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
البته این نظرسنجی از افراد باسوادی كه به اینترنت و شبكه جام جم دسترسی دارند اخذ شده و افراد كم سواد و درآمد كه جمعیت بیشتری را شامل می شوند را در خود ندارد با این وجود درصد زیادی این مورد را خوب ارزیابی كرده اند . البته مشكل این نیست با حذف پرداخت یارانه ها تورم اعمالی اجرای هدفمندی و بالا بردن حامل های انرژی به جای اول خود باز نگشته و آثار اجرای اشتباه جبران نخواهد شد . از طرفی رقم یارانه ها به جای درصدی بودن و متاثر از نرخ یارانه ای بازار تعیین شدن ریالی و ثابت تعیین شد كه در آن هم مردم مغبون شدند و سوداگران اقتصادی كیف كردند و اقتصاد به وضعیت امروز رسید . ارقام هنگفت یارانه هایی كه به اینهمه كالا و خدمات پرداخت می شد كجا رفت ؟ !
hjhh
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
به كسانی بنزین مجانی و نان مجانی و پول قبوض آب و برق و گاز پرداخت نمیكنند، یارانه ندهید . این حق است و غیر از این ناحق
و البته حق همه از نفت و به قولی بیت المال برابر است حتی علی ع مساوات را برای فقیر و غنی و برادرش عقیل اجرا كرد . یا حق
من
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
این یارانه باید به آموزش پرورش-بهداشت -ورزش داده میشد كه هر كه بیشتر استفاده میكرد بیشتر بنفع مملكت بوده سلامت جان و عقل جامعه توسعه افزونتری مییافت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
بهتر بود گزینه افتضاح بوده رو هم به نظر سنجی اضافه میكردید ...
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
متا سفانه برخی از مردم منتظرند ببینند تلویزیون چی میگه تا این رسانه جهت گیری خاصی انجام میده برخی میگند :راست میگه یارانه چه بدرد ما می خوره.! بیمه ها را درست كنند ؛به بهداشت برسند و....
میخوام بگم بعد میگن برق كشیدن ؛ اشتغال زایی ؛بهداشت و.....ما كه یارانه احتیاج داریم بقیه رو نمیدونم
حمید بابازاده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
با سلام
دادن یارانه از چند جهت مورد انتقاد است1 در هله اول نباید این كارو می كردن 2 حق طبیعی مردم است كه همه بگیرند خواه فقیر یا سرمایدار چونكه فقیر فقیر است همیشه دوست داره از مردم و دولت بكنه یا به قول قدیمی ها كف دستی كه مو نداره مو بكن3 دولت مالیات خود از سرمایداره و كارخانه دارمی گیره و به نفع دولت است با همه بطور مساوی رفتار كند گرفتن یارانه یا نگرفتن به عهده شخص بگذارید4 خدا نكند در ایران اتفاقی مثل افزایش قیمت بیفتد ؛ این وسط كی ضرر می كند مردم، دولت بی تفاوت این قضیه است
5 آقای وزیر اقتصاد می فرمایید ما تعیین می كنیم، با توجه به وضعیت مردم مثلاً بالای 500 هزارتومان یارانه او قطع می شود آیا میداند این شخص شغل ثابتی دارد؟ فردا این شخص اخراج نمیشه؟ فشار و بدبختی هم مال مردم است خود بنده ساكن كرج هستم ماهی 700 هزارتومان اجاره میدهم محل كارهم عسلویه است و هر روز هم زمزمه اخراجی از كارهم است 3 ماهی هم یك حقوق می گیریم آیا مستحق نگرفتن یارانه م اشكال ندارد ما یارانه گرفتیم قیمت سوخت و آب برق تلفن بالا برود دولت اینها به قیمت اولیه بر گرداند ما نیز یارانه نمی گیریم؛ آنچه شیران را كند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج.
با تشكر از روزنامه جام جم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
سلام وقتی دولت فقط به فكر رساندن قیمتها به كف خلیج فارس میباشد منه جوون متاهل با یك فرزند و هزینه های زیاد بدون مسكن وبعد از 7سال كار در دامپزشكی تازه شدم قرارداد مشخص با حقوق 600هزار تومن باید چی بگم شما بگید انصافه؟

نیازمندی ها