مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سطح دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته 41 سانتیمتر پایین تر آمده است.
کد خبر: ۶۵۱۲۸۴
سطح آب دریاچه ارومیه باز هم کاهش یافت

حسن عباس نژاد ، شنبه شب در نشست اعضای استانی شورای منطقه ای احیای دریاچه ارومیه افزود: با ادامه روند کنونی مشکل بسیار زیادی در دریاچه ارومیه ایجاد می شود تا حدی که امکان خشک شدن آن تا سه سال آینده دور از ذهن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با محدودیت جدی آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مواجه هستیم و سطح آب های زیرزمینی در این حوضه 18 متر پایین تر از سال های اول انقلاب است.

وی اظهار کرد: در سه سال گذشته بارش های این حوضه در حد نرمال بوده و نمی توان کمبود بارش ها را بهانه ای برای کاهش آب دریاچه دانست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کشاورزی نامناسب و فقدان توجه به الگوی کشاورزی اقتصادی از مهم ترین عوامل کاهش ورودی آب به دریاچه ارومیه بوده است، گفت: با وجود عدم تاثیر کشاورزی در توسعه استان بسیاری از مدیران بر توسعه آن تاکید داشتند که باید در این زمینه تجدید نظر جدی صورت گیرد.

عباس نژاد افزود: الگوی نامناسب کشت علاوه بر اینکه در مصرف آب در استان تاثیر منفی دارد زمینه از دست رفتن خاصیت و کیفیت خاک را نیز فراهم کرده که هزینه بیشتری را در این زمینه تحمیل می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها