مجموعه پرطرفدار «کلاه قرمزی» و «پایتخت» در ایام نوروز پخش خواهد شد

اعلام برنامه‌های نوروزی تلویزیون

تلویزیون در ایام نوروز علاوه بر پخش سریال‌های پایتخت 3، خوب، بد، زشت، روزهای بد در و ما فرشته نیستیم، 126 فیلم سینمایی داخلی و خارجی در گونه‌های مختلف و 270 مستند خارجی پخش می‌کند.
کد خبر: ۶۵۰۰۲۵

علی بخشی‌زاده، مدیر شبکه دو که مسئولیت برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و هماهنگی برنامه‌های ویژه نوروز را برعهده دارد، روز گذشته در نشست خبری درباره ویژه‌برنامه‌های نوروزی تلویزیون توضیح داد.

بخشی‌زاده اشاره کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال 93 در دستور کار همه شبکه‌ها قرار گرفته است؛ ضمن این‌که به سه اصل خانواده، امیدآفرینی و نشاط‌افزایی و تعالی معنوی توجه ویژه می‌کنیم. محیط‌زیست، صرفه‌جویی و جمعیت سه اولویت مهم است که در برنامه نوروزی رعایت خواهد شد.

مسئول برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و هماهنگی برنامه‌های ویژه نوروز با اشاره به این‌که ایام نوروز فرصت مناسبی برای صله رحم است، گفت: ما با تولید برنامه‌های متنوع به این مساله توجه خواهیم کرد؛ ضمن این‌که به شکل هنرمندانه به شعار سال در دیگر برنامه‌های نوروزی می‌پردازیم. مساله گویش و لهجه در مناطق مختلف از دیگر موضوعاتی است که نسبت به آن غفلت نکرده‌ایم.

مدیر شبکه دو تصریح کرد: پخش ویژه‌برنامه‌های نوروزی از بیست و هفتم اسفندماه آغاز می‌شود و تا پانزدهم فروردین سال93 ادامه خواهد داشت. روایت اول شهادت حضرت فاطمه (س) بیست و چهارم اسفند و روایت دوم چهاردهم فروردین‌ماه است؛ به همین دلیل پخش برنامه‌های طنز شب سیزدهم فروردین‌ماه به پایان می‌رسد.

وی گفت: امسال شبکه یک سریال‌های پایتخت 3 و طنز «هله هوله» را پخش می‌کند که سریال پایتخت هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه پخش و تکرار آن نیز در دو نوبت در ساعت‌های 1.5 بامداد و 15 روز بعد است. شبکه دو نیز مجموعه خوب، بد، زشت را تدارک دیده و دو مجموعه قند و پند و کلاه قرمزی هم از این شبکه پخش می‌شود. خوب‌، بد، زشت هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه پخش می‌شود و در ساعات 2 بامداد و 14 روز بعد تکرار می‌شود.

بخشی‌زاده با اشاره به زمان پخش دیگر سریال‌های نوروزی افزود: «روزهای بد در» و طنز «کرکره» نیز مجموعه‌های نمایشی شبکه سه است که روزهای بد در، ساعت 20 و 45 دقیقه پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 24 و 16 روز بعد است. شبکه تهران هم سریال ما فرشته نیستیم را برای نوروز 93 تدارک دیده است که ساعت 23 و 15 دقیقه پخش و تکرار آن ساعت 19 روز بعد است. ساعت سریال‌های شبکه تماشا هم از 18 تا 23 است.

پخش 126 فیلم از شبکه‌های مختلف

بنا به گفته بخشی‌زاده، شبکه چهار با سریال خارجی به استقبال نوروز می‌رود و شبکه قرآن و معارف هم دو مجموعه «گوهر جان» و «مثل من، مثل تو» را پخش می‌کند. شبکه تماشا نیز در ایام نوروز به غیر از تکرار سریال پایتخت 3، مجموعه‌های معلم، آب‌پریا، زورو، مسافران، شام و آوای باران را هم بازپخش خواهد کرد. شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و نمایش هر روز یک فیلم جدید داخلی یا خارجی پخش خواهد کرد. علاوه بر آن حداقل ۱۸ فیلم سینمایی انیمیشن جدید از شبکه‌های دو، پویا و تهران به مخاطبان ارائه خواهد شد.

بخشی‌زاده با تاکید بر این مساله که گونه‌های درام، کمدی، جنایی، هیجانی، تریلر، تاریخی، زندگینامه، خانواده، پلیسی و سیاسی در انتخاب فیلم‌ها لحاظ شده، اظهار کرد: از این تعداد 28 فیلم تلویزیونی تولید شبکه‌های تلویزیون و مرکز سیمافیلم است. ۱۷ فیلم هم از سینمای ایران انتخاب شده که می‌توانم به‌فیلم‌های آزمایشگاه، حوض نقاشی، ضد گلوله و پسر آدم دختر حوا اشاره کنم.

در مجموع در ایام نوروز 126 فیلم سینمایی داخلی و خارجی پخش می‌شود که 45 فیلم داخلی است که به لحاظ آماری 36 درصد را تشکیل می‌دهد. 12 سال بردگی نیز یکی از فیلم‌های خارجی روز و برنده اسکار است که تلویزیون آن را در ایام نوروز پخش می‌کند.

در حوزه تله‌فیلم شبکه یک فیلم‌های به من نگو قراضه، ته خط، خسیس، به خاطر یه مشت دلار ناقابل، ماجراهای دکتر سه سوت، شبکه دو فیلم‌های پنجره، فریادهای خاموش، آخرین زمزمه، تندباد مایا، نام و نام‌خانوادگی، شبکه سه فیلم‌های همایش، چای با بهار نارنج، عطر خوش زندگی و قالیچه سلیمان، شبکه چهار فیلم‌های نگار و سودابه و شبکه تهران هم فیلم‌های زیر قیمت، تعطیلات، مسابقه ازدواج و لغزش را پخش می‌کند.

شبکه یک فیلم‌های سینمایی را ساعت 16 پخش می‌کند و تکرار آن 9 و 45 دقیقه روز بعد است. شبکه دو ساعت 23 فیلم‌ها را روی آنتن می‌فرستد و ساعت 17 و 30 دقیقه تکرار آن را به نمایش می‌گذارد. ساعت پخش فیلم‌های سینمایی شبکه سه 11 و 15 دقیقه و تکرار آن یک بامداد است. شبکه چهار ساعت 18، شبکه تهران 13 و 30 دقیقه و شبکه قرآن هم ساعت 14 و 30 دقیقه فیلم سینمایی پخش می‌کند.

پخش 270 برنامه مستند

مسئول برنامه‌ریزی برنامه‌های نوروز، پخش مستند را از دیگر برنامه‌های نوروز 93 ذکر کرد و گفت: در ایام نوروز 270 مستند خارجی با موضوعات حیات‌وحش، طبیعت و آفرینش، باستان‌شناسی، نجوم، علم و تکنولوژی، ورزش، پزشکی و سلامت، محیط‌زیست و هوا فضا و ورزشی پخش می‌شود. شبکه قرآن و معارف سیما هم با رویکرد معنوی آثاری را پخش می‌کند. برای پخش آثار مستند ساعات مناسب در نظر گرفته شده و پخش مستندها از ساعت 18 شروع می‌شود و تا 22 ادامه‌دارد که به ترتیب شبکه تهران ساعت 18، شبکه سه ساعت 19، شبکه یک ساعت 20 و شبکه چهار ساعت 22 برای مخاطبان مستند پخش می‌کند.

بخشی‌زاده درباره پخش برنامه‌های معارفی در نوروز گفت: در این باره همه شبکه‌ها برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند. شبکه یک بعد از اذان صبح ترتیل قرآن را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است و برنامه آفتاب شرقی هم پخش خواهد شد. شبکه دو سخنرانی مذهبی دارد. شبکه سه سخنرانی مذهبی و سمت خدا را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه چهار سجای تسنیم و معرفت و شبکه تهران بر کرانه نور و نیمروز نوروزی را با موضوع معارفی برای پخش نوروزی در نظر گرفته‌ است. شبکه قرآن ساعت 6 صبح ترتیل یک جزء قرآن را از حرم امام رضا(ع) زنده پخش خواهد کرد. یار مهربان، یاد خدا، طرح چشمه‌های جاری و آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن است.

مسابقات نوروزی می‌شود

وی با اشاره به پخش مسابقات در ایام نوروز گفت: شبکه دو مسابقه نشان برتر و ماز، شبکه سه مسابقه صدا، شبکه چهار مسابقه بُعد چهارم، شبکه تهران مسابقه سرزمین دانایی، شبکه آموزش مسابقه مشاعره ستاره‌ها و قند پهلو، شبکه ورزش مسابقه تلفنی نوروزی، شبکه قرآن مسابقه فردوس، شبکه سلامت مسابقه سلامت و شبکه نسیم مسابقه لطیف‌ستان را پخش‌خواهد کرد.

شبکه‌های تلویزیون در ایام نوروز برنامه‌هایی هم با محوریت ورزش پخش می‌کند. شبکه یک برنامه افتخارات ورزشی، شبکه دو ورزش از نگاه دو، شبکه سه صبح نوروزی، رزم و نما، مسابقات فوتبال برتر دنیا، شبکه تهران برنامه شهر ورزشی، شبکه مستند تاریخ شهرآورد، شبکه سلامت برنامه صبح و سلامت، شبکه ورزش برنامه منتخب ورزش و شبکه نسیم صحنه‌های منتخب ورزشی را پخش می‌کند.

تلویزیون تدارک گسترده‌ای در زمینه راهیان نور دیده است. شبکه یک برنامه راهیان نور، عطر افلاک، شبکه دو خط‌ها مقدمند، شبکه تهران مستند روایی و شبکه جام‌جم برنامه بهار جام‌جم را پخش خواهد کرد. شبکه‌های سه، چهار و مستند هم ویژه برنامه‌ای با این محوریت در نظر گرفته است.

شبکه‌های یک، دو و سه به مناسبت تحویل سال هر کدام ده ساعت و شبکه تهران 20 ساعت ویژه‌برنامه خواهند داشت. بنا به گفته بخشی‌زاده، تلاش شده از دعوت هنرمندان تکراری پرهیز شود و از خانواده‌های شهدا، ورزشکاران، مسئولان و کارشناسان هم به این ویژه‌برنامه‌ها دعوت شوند.

شبکه دو در ایام نوروز برای کودکان و نوجوانان برنامه فیتیله، با ما بیا، کلاه قرمزی و مسابقه ماز را تدارک دیده و شبکه تهران هم برنامه بچه‌ها بیاین تماشا و رنگین‌کمان را آماده کرده است. شبکه آموزش گل‌آموز و نوروز و عروسک‌های ایران، شبکه قرآن ماجرای سحر خانم و نقطه اوج و شبکه جام هم برنامه‌های غنچه‌های ایران و بچه‌های ایران را پخش خواهد کرد. کلاس‌‌اولی‌ها، مهارت‌های زندگی، هر کسی کاری داره، مداد دانا، دشت تمشک، خانه ما، شهر نامرئی و نقاش کوچک از جمله آثار شبکه پویا برای نوروز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها