شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما :

آشنا به دنبال فشار سیاسی و سهم‌خواهی است

سید رمضان شجایی کیاسری نماینده مجلس و نایب‌رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما نیز در گفت‌وگویی با مشرق اظهار داشت: متأسفانه بعضی موارد اظهارات آشنا، نشان‌دهنده‌ عدم اشراف ایشان بر قوانین و ضوابط شورای نظارت بر صدا وسیماست.
کد خبر: ۶۴۹۹۹۰
آشنا به دنبال فشار سیاسی و سهم‌خواهی است

کیاسری افزود: ایشان در عین حال خواسته‌های شخصی دارند که در شورا نمی‌توانند مطرح کنند و در قالب این نوع اظهارنظرها دغدغه‌های شخصی خود را مطرح می‌کنند.

این نماینده مجلس در رابطه با دلیل مطرح‌شدن این نوع اظهارات از جانب آشنا گفت: اظهار نظ‌رهای ایشان نوعاً ریشه در نگاه سیاسی و اختلافات‌شان دارد که می‌تواند رابطه صدا وسیما و دولت را آشفته نشان داده و خوراکی برای رسانه‌های بیگانه ایجاد کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد اظهار نظرهای آشنا برای فشار سیاسی و سهم خواهی بیشتر مطرح می‌شود که می‌تواند فضای بین دولت و صدا و سیما را تیره سازد که نه به نفع دولت است و نه به نفع صداو سیما.

این نماینده مجلس در رابطه با عملکرد صدا وسیما در همراهی و تعامل با دولت گفت: صدا و سیما باید دولت، مجلس و قوه قضائیه را در تحقق اهداف و خواسته‌هایش کمک کند.

وی در مورد رویکرد رئیس و مجموعه‌ سازمان صدا و سیما گفت: عمده نظر صدا وسیما و مجموعه سازمان بر همراهی و تعامل با دولت است و اگر خلاف این باشد حتماً شواری نظارت ورورد پیدا خواهد کرد.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: من در دوره قبل نیز عضو شورای نظارت بر صدا وسیما بودم و تندترین نگاه‌ها و انتقادات از صدا و سیما توسط نمایندگان دولت آقای جوانفکر و بقایی مطرح می‌شد اما هیچ کدام از این موارد رسانه‌ای نمی‌شد.

وی افزود: من اطلاعی ندارم که چرا آقای آشنا که تنها چهار ماه است عضو شورا شده‌اند و شورایی که خود عضو آن هستند را زیر سؤال می‌برند و در حالی که افرادی تند تر از ایشان هم در شورا عضو بوده‌اند و هیچ‌گاه چنین اظهاراتی را مطرح نکرده‌اند.

وی با اشاره به درخواست تغییر آشنا در پی اظهارات اخیر وی علیه این شورا، تأکید کرد: این از اختیارات رئیس جمهور است منتها کسی که عضو شورا هست باید به قوانین شورای نظارت اشراف کامل پیدا بکند و خواهان اجرای آن مواردی باشد که قانون اجازه داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها