شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما :

آشنا به دنبال فشار سیاسی و سهم‌خواهی است

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا، ‌نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما در مراسم رونمایی از یک کتاب گفت: «شورای نظارت فعلی هیچ نیست و جنبه تشریفاتی دارد. وی در ادامه گفت: این شورا هیچ قدرت اجرایی و نظارتی ندارد و فقط دو هفته یک‌بار شش نفر دور هم می‌نشینند و گعده می‌کنند و هیچ تضمینی بر اجرای مصوبات شورا در سازمان صداوسیما وجود ندارد.» هرچند اظهارات تندروانه و بعضا فراقانونی و افراطی آقای آشنا که می‌تواند به جایگاه رئیس‌جمهور نیز لطمه وارد کند، مطلب جدیدی نیست، اما توجه به این نکته ضروری است که شورای نظارت بر صداوسیما دقیقا در حد‌و‌مرزهای قانونی در تعامل با صداوسیما به وظایف خود عمل می‌کند و بی‌تردید برخی تعابیر آقای آشنا نوعی اهانت به این مجموعه تلقی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۶۳۵

ضمن آن‌که گزارش‌های ارسالی شورای نظارت به رسانه ملی همواره پاسخ داده شده و منشأ اثر بوده‌اند و در مواردی نیز به قدردانی رسمی شورای نظارت از توجه و اعمال آنها منجر شده است.

یکی از محورهای مورد اشاره در سخنان آشنا حمله به انحصار رادیو و تلویزیون در ایران است و اشاره به اصل 44 و خصوصی‌سازی دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.

این ادعاهای فراقانونی درحالی مطرح می‌شود که نص صریح قانون اصل 44 ، هرگونه خصوصی‌سازی رادیو‌ و تلویزیون را ممنوع اعلام کرده است.

لازم به توضیح است که در ماده 2 این قانون، 11 رشته فعالیت مادر اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی کشور را از هرگونه خصوصی‌سازی معاف کرده است.

سدها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی، معادن نفت و گاز، شبکه‌های مادر مخابراتی، بانک مرکزی،‌هواپیمایی کشوری، کشتیرانی و صداوسیما از جمله سازمان‌ها و فعالیت‌هایی هستند که از ا ین امر مستثنی شده‌اند.

نماینده رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش می گوید: آنها می‌توانند به همه قوا، اشخاص ، فعالیت ها، کنشگران سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نظارت و نقد داشته باشند، اما هیچ‌کس توان، جرات و امکانات لازم بر سازمان صدا و سیما را ندارد . گویی این شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست ، شورای نظارت بر رئیس‌جمهور است!

این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که علاوه بر نهاد قانونی شورای نظارت به عنوان نمایندگان سه قوه، بیشترین نقدها علیه صدا و سیما در رسانه‌ها، بویژه رسانه‌های دولتی و خبرگزاری‌ها مطرح و صدا و سیما نیز همواره از آن استقبال کرده و هیچ واکنش قهری و حقوقی علیه بسیاری از اتهامات از خود بروز نداده است؛ زیرا نقد را لازمه اصلاح جامعه می‌داند.

پیش از این در پی مکاتبه مستقیم آشنا با ضرغامی با امضای عضو شورای نظارت، بیژن نوباوه، دبیر این شورا اعلام کرد هیچ یک از اعضاحق ندارند با عنوان عضو شورا با صدا و سیما مکاتبه یا تذکری را اعلام کنند. وی تاکید کرد: مصوبات این شورا از طریق رئیس و دبیر ابلاغ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها