فخرالدینی 8 قطعه شنیده نشده را رونمایی می‌کند

هشت قطعه شنیده نشده از فرهاد فخرالدینی، رهبر پیشین ارکستر ملی ایران، با صدای سالار عقیلی در تالار وحدت تهران طنین‌انداز می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۱۲۹

به گزارش جام‌جم، نشست خبری کنسرت گروه ارکستر مهرنوازان روز گذشته با حضور فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر پیشکسوت، سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی کشورمان، پیمان میرآقاسی مدیر ارکستر، افشین معصومی مدیر موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار، شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی آهنگساز در تالار وحدت برگزار شد.

فخرالدینی دو سال پیش همراه با ارکستر مهرنوازان و سالار عقیلی روی صحنه رفته بود و پس از این اجرا دیگر روی صحنه نرفت و حالا درباره اجرای تازه‌اش با این گروه گفت: من دو سال روی صحنه نرفتم، اما در این مدت دوستان خوبم سالار عقیلی، علی‌اکبر قربانی، شهرام توکلی و پیمان میرآقاسی مرا تنها نگذاشتند و همکاری صمیمانه و خوبی با من داشتند.

او ادامه داد: در این مدت ما بیکار نبودیم و می‌توانم بگویم اکنون آماده برگزاری برنامه‌های متعددی هستیم. در اجرای پیش رو هم قطعاتی خاطره‌انگیز را اجرا خواهیم کرد. در این اجرا هشت قطعه را برای نخستین‌بار اجرا می‌کنیم و قطعات دیگر هم از جمله آثار زیبایی هستند که چند سالی است اجرا نشده‌اند.

به گفته فخرالدینی در میان این قطعات آثاری از علی تجویدی، همایون خرم و جواد لشکری قرار دارد و لشکری که هم‌اکنون 92 سال دارد به‌طور داوطلبانه خواستار اجرای آهنگ‌هایشان توسط فخرالدینی و گروه ارکستر مهرنوازان بوده است.

در ادامه این نشست عقیلی با ابراز خرسندی از حضور دوباره فخرالدینی روی صحنه گفت: خیلی خوشحالم که استاد ارجمندمان آقای فخرالدینی دوباره روی صحنه برگشته‌اند و باورکنید تمام هم و غم من حضور دوباره ایشان روی صحنه بود.

این خواننده در بخشی از نشست در پاسخ به این پرسش ‌که آیا ارکستر مهرنوازان را او ثبت کرده است یا نه، اظهار کرد: این کار را من انجام داده‌ام، اما واقعا مهم نیست چه کسی ارکستر را ثبت کرده است. مهم کمک به موسیقی ملی و بازگرداندن فرهاد فخرالدینی روی صحنه است. او در ادامه با انتقاد از برخی نگاه‌های موجود درباره پرکاری خواننده‌ها اظهار کرد: وقتی در ایران چهار بار کنسرت بدهی و آلبوم منتشر کنی بلافاصله می‌گویند فلانی پرکار شده است. این حرف مانند این است که بگویند چرا یک جواهرفروش هر روز مغازه‌اش را باز می‌کند! ما هم تا جوان هستیم باید کار کنیم و بخوانیم و کنسرت بگذاریم. سپس فخرالدینی درباره اجرا در شهرستان‌ها بیان کرد: افتخارم این است که همه مردم ایران بتوانند یک اجرا را ببینند. من همیشه سعی کرده‌‌ام در جاهای مختلف برنامه اجرا کنم. مثلا نخستین اجرا در محیط باز را من در اصفهان انجام دادم. سال 1377 بود که به خواسته من روی استخر کاخ چهلستون اصفهان را بستند و فرش پهن کردند تا ما روی آن اجرای موسیقی داشته باشیم. چهار شب اجرا داشتیم و هر شب هم 5000 مخاطب.

کنسرت ارکستر مهرنوازان سیزدهم و پانزدهم اسفندماه در دو سئانس 18 و 30 دقیقه و 21 و 30 دقیقه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها