پنجمین نمایشگاه خرما از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می شود؛

ضیافت پاییزی خرما در بوشهر

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا در چهار ماه اخیر به 550 میلیون دلار رسیده است.
کد خبر: ۶۴۷۶۰۴
مبادلات ایران و آمریکا به 550 میلیون دلار رسید

به گزارش ایرنا، اسدالله عسکر اولادی روز سه‌شنبه در نشستی با دست‌اندرکاران صادرات و مسئولان اقتصادی استان سمنان افزود: از این رقم 350 میلیون دلار واردات و 200 میلیون دلار صادرات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات مثبت باشد، حجم مبادلات ایران و آمریکا در سال 2014 به مرز 600 تا 700 میلیون دلار و حتی تا یک میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای صادرات غیرنفتی ایران گفت: بخش صادرات به حمایت و ایجاد تسهیلات در بخش‌های مالی و زیرساختی نیاز دارد.

عسکراولادی با بیان این‌که صادرات تحمل بهره 30 درصد ندارد، گفت: درآمد صادرات کالا حداقل به چهار ماه زمان نیاز دارد تا برگردد و در این مدت منابع صادراتی حداقل 10 درصد صادرکنندگان با کسری مواجه می‌شود.

وی با اشاره به مسائل مربوط به وضع کالاهای چینی گفت: این‌که جنس بنجل چینی وارد می‌شود، بیشتر آن به خود ما برمی‌گردد.

وی گفت: در دوره جدید تلاش بر توسعه سرمایه‌گذاری با چین و انتقال دانش فنی استوار است و آماده تامین زمین، ساختمان و شرایط لازم برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران چینی در ایران از طریق انتقال دانش فنی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها