مجلس: یارانه، صرفا به «نیازمندان» پرداخت می‌شود

مجلس دیروز با رفع کامل ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه 93، تصویب کرد یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت شود. به این ترتیب احتمالا یارانه نقدی از اول فروردین 93 به شکل فعلی و به افراد فعلی پرداخت نخواهد شد.
کد خبر: ۶۴۷۲۴۰

براین اساس، نمایندگان دیروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اصلاح ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه سال 93 کل کشور پرداختند و 32 ایراد آن را رفع کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان دیروز با 118 رأی موافق، 74 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تبصره 21 لایحه مذکور که مربوط به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، رای مثبت دادند.

در این خصوص، یارانه نقدی صرفا سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت می‌شود و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند. چنانچه پس از تحقیق مشخص شد که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.

نمایندگان با تصویب پیشنهاد الیاس نادران قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را 13سنت تصویب کردند که دو سنت کمتر از قیمت مصوبه قبلی مجلس است.

در نهایت نمایندگان مجلس با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، بودجه سال 1393 کل کشور را تصویب نهایی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها