گزارش

پیش‌بینی حضور یک و نیم میلیون زائر راهیان‌نور

زائران بازدید از مناطق جنگی امسال در قالب راهیان‌نور به‌طور متمرکز از پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین به استان خوزستان سفر می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود امسال یک و نیم میلیون زائر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس سفر کنند.
کد خبر: ۶۴۶۷۶۲

به گزارش جام‌جم، نشست خبری راهیان نور جنوب کشور روز گذشته با حضور سرهنگ نادر ابراهیمی، دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور برگزار شد. سرهنگ ابراهیمی در این نشست با اشاره به شعار امسال کاروان راهیان‌نور با عنوان «ما ایستاده‌ایم» گفت: راهیان نور از یک اقدام فصلی طی سال‌های گذشته به یک اتفاق مستمر در طول سال تبدیل شده و پنج استان مرزی کشور در غرب و جنوب کشور در ایام سال میزبان زائران هستند.

او افزود: از آنجا که اوج فعالیت‌ها در مدت زمانی اسفند و فروردین پیش‌رو معطوف به استان خوزستان است، بنابراین برنامه‌های ما هم در این مدت به این استان مربوط است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور ادامه داد: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تلاش کردیم توجه به سبک زندگی شهیدان را در طول سفر کاروان راهیان‌نور مدنظر قرار دهیم.

سرهنگ ابراهیمی درباره زیرساخت‌های اسکان زائران گفت: ما 110 هزار نفر شب‌مانی در استان خوزستان داریم که امیدواریم بتوانیم این رقم را افزایش دهیم. او از حضور بیش از 20 هزار راوی در کاروان های امسال خبر داد و بیان کرد: روز ملی راهیان‌نور بیستم اسفند در تقویم ثبت شده است، به همین منظور شاهد برگزاری همایش‌هایی در خرمشهر خواهیم بود. همچنین از آنجا که خردادماه قبل راهیان‌نور به‌عنوان اثر ملی ناملموس در میراث فرهنگی ثبت شد، امسال برخی فعالیت‌های فرهنگی را در این زمینه انجام خواهیم داد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از ثبت‌نام 20 هزار خادم راهیان نور خبر داد و گفت: 80 درصد این خادمان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. سرهنگ ادیبی با اشاره به طرح امدادیاور گفت: در این طرح زائران می‌توانند از دهم اسفند با خط 3130 در استان خوزستان تماس بگیرند. همچنین کاروان‌های خودجوش مردمی که با خودروی شخصی می‌خواهند به مناطق عملیاتی سفر کنند، می‌توانند در قالب طرح شهید باقری در سامانه در نظر گرفته شده ثبت‌نام و از امکانات اسکان و پذیرایی کاروان راهیان نور استفاده کنند.

او با تاکید بر این‌که فعالیت های امسال کاروان راهیان نور یادمان محور است، از برگزاری برنامه در 17 یادمان استان خوزستان و همچنین یادمان‌هایی در استان ایلام خبر داد.

سرهنگ ادیبی همچنین از بیمه زائران در ایام سفر به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: خوشبختانه سال قبل هیچ حادثه منجر به فوتی نداشتیم.او همچنین از اعزام بیش از ده هزار زائر خارجی در قالب کاروان‌های راهیان نور امسال خبر داد و در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم گفت: پیش‌بینی ما این است از پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین حدود 1.5 میلیون نفر از مناطق جنگی دیدن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها