به گزارش دیلی میل، این تونل شهر دالیان را به یانتایی در ساحل شرقی چین متصل کرده و مسافران را از یک سفر جاده ای 1400 کیلومتری نجات می دهد.
به گفته کارشناسان این پروژه 22 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و ساخت آن از سال 2016 آغاز و10 سال طول خواهد کشید.
گفته می شود این تونل از شهر بندری دالیان در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین به شهر یانتایی در شرق شاندونگ کشیده شده و زمان 8 ساعته سفر را به 40 دقیقه کاهش می دهد.
در حال حاضر دو تونل زیر دریایی جهان، تونل سیکان و مانش (Seikan) در ژاپن و دریای مانش بزرگترین تونل های جهان محسوب می شوند.
تونل سیکان 31 مایل (50 کیلومتر) طول دارد و در سال 1988 ساخته شده است.
ﺗﻮﻧﻞ کﺎﻧﺎل ﻣﺎﻧﺶ یﺎ ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺎﻧﺶ کﻪ در اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن (Channel Tunnel) ﻧﺎﻣیﺪه ﻣی ﺷﻮد نیز ﺗﻮﻧﻠی ﺑﻪ ﻃﻮل 50.45 کیﻠﻮﻣﺘﺮ است کﻪ از زیﺮ کﺎﻧﺎل ﻣﺎﻧﺶ ﻋﺒﻮر کﺮده و ﺷـﻬﺮ (Folkestone ) اﻧﮕﻠـیس را ﺑـﻪ ﺷﻬﺮ (Calais ) در ﺷﻤﺎل ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﻣﺘﺼﻞ ﻣی ﻧﻤﺎیﺪ . ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺎﻧﺶ ﭘﺲ از ﺗﻮﻧﻞ ﺳـیکﺎن دوﻣـیﻦ ﺗﻮﻧـﻞ ﺑـﺰرگ راه آﻫﻦ و ﻃﻮﻻﻧی ﺗﺮیﻦ ﺗﻮﻧﻞ زیﺮ دریﺎیی دﻧیﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣی آیﺪ. (ایرنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد