چه کسی گره‌های زندگی مشترکتان را باز می‌کند؟

عوامل دخالت والدین در زندگی زوج‌های جوان

شش سال است که ازدواج کرده‌ام و با مادرم زندگی می‌کنیم. خانه ما دوطبقه است و ما طبقه دوم می‌نشینیم. مادرم خیلی در زندگی مشترکمان دخالت می‌کند و با خانمم هم رابطه خوبی ندارد. کار به جایی رسیده است که می‌گوید زنت را طلاق بده و خانمم هم می‌گوید از این خانه اسباب کشی کنیم ولی من دوست ندارم از اینجا بروم چون به مادرم وابسته‌ام.
کد خبر: ۶۴۵۶۹۱

جام جم سرا: بهتر است بدانید که روابط عاطفی میان اعضای خانواده به قدری قوی است که حتی پس از ازدواج فرزندان و تشکیل خانواده‌ای مستقل باز هم این ارتباط وجود خواهد داشت. لذا وابستگی شما به خانواده‌تان امری طبیعی است، اما مهم است که بتوانید بعد از شش سال، میان انتظاری که به عنوان همسر و انتظاری که به عنوان فرزند از شما وجود دارد تمایز قائل شوید، زیرا این دو با یکدیگر بسیار متفاوتند و ناآگاهی شما از این مسئله می‌تواند دلیل کشمکش‌ها میان مادر و همسر شما باشد، چرا که هر یک از آنان جایگاه خودشان را دارند! در کنار این مسئله سبک تربیتی خاصی در برخی خانواده‌ها وجود دارد که به سبب آن، آن‌ها محیط اجتماعی اطرافشان را متزلزل، نا‌امن و غیر قابل پیش بینی می‌پندارند، اعضای آن با یکدیگر متحدند و انتظار دارند که هر یک از اعضا همیشه درباره تمامی مسائل با خانواده اتفاق نظر داشته باشد و به این طریق خودشان را از تهدید شدن توسط خطرات بالقوه فراوان محفوظ می‌دارند.
در خانواده‌هایی که در ایجاد اعتماد میان خود ناتوانند هر یک سعی می‌کنند بر دیگر اعضای خود غلبه کنند، به طوری که منافع عده‌ای در نتیجه آن از بین می‌رود. این‌ها در زندگی فرزندانشان دخالت می‌کنند و به اشتباه آن را دلسوزی، نگرانی و راهنمایی جوانانشان تلقی می‌کنند. دانستن این نکته به شما کمک می‌کند که بدانید تا چه اندازه تحت تسلط ارزش‌های خانوادگی خود قرار دارید و تا چه اندازه یک همسر مسئولیت پذیر هستید و آن‌گاه می‌توانید درباره وضعیت زندگیتان بهتر و واقع بینانه‌تر قضاوت کنید.|خراسان|پریسا غفوریان - روانشناس بالینی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سمانه
Malaysia
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
چرا مادر شوهرها توی زندگی پسرشون دخالت میكنن اخه چرا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها