از سرگیری کمک‌رسانی به غیرنظامیان در حمص سوریه

پس از آن‌که عملیات تخلیه غیرنظامیان و رساندن کمک‌های بشردوستانه به شهر حمص روز سه‌شنبه به دلیل مشکلات فنی و لجستیکی متوقف شده بود، منابع خبری درباره از سرگیری این روند در روز گذشته گزارش دادند.
کد خبر: ۶۴۵۴۸۸

به گزارش ایرنا، طلال البرازی، فرماندار شهر حمص روز گذشته ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت 11 دیروز به وقت محلی چند کامیون حامل مواد غذایی وارد بافت قدیمی شهر حمص شد. وی افزود: این کامیون‌ها در مسیر بازگشت شماری از غیرنظامیان را از این منطقه خارج می‌کند. البرازی در خصوص افرادی که قرار بود دیروز به خارج حمص منتقل شوند، گفت: از جمله کسانی که از حمص خارج می‌شوند، 20 شهروند مسیحی هستند که با پای پیاده از منطقه بستان الدیوان خود را به جوره الشیاح رسانده‌اند.

در همین حال گفته می‌شود طی چند روز گذشته حدود 350مرد بین پانزده تا پنجاه و پنج ساله که همراه با زنان و کودکان قصد خروج از حمص را داشتند، توسط نیروهای دولتی دستگیر شدند. طبق توافق طرفین، تنها مردان زیر 15 سال اجازه خروج از حمص را دارند.

در واکنش به ابراز نگرانی سازمان ملل در مورد سرنوشت این افراد، فرماندار این شهر اطمینان داد با این افراد خوش‌رفتاری خواهد شد. وی در عین حال عنوان کرد که 34 نفر از بازداشت‌شدگان به اتهام مقابله با نیروهای دولتی، ارتکاب قتل و فرار از خدمت سربازی محاکمه خواهند شد.

این اتفاقات در حالی است که روز گذشته مخالفان و مقامات دولتی سوریه هرکدام نشست‌های جداگانه‌ای با اخصر ابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه داشتند. به گزارش شبکه المیادین، هیات مذاکره‌کننده دولت سوریه در ابتدای جلسه دیروز به بند مبارزه با تروریسم بیانیه ژنو 1 پرداخت و خواستار صدور بیانیه مشترک در این‌باره شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها