دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر ممانعت این شورا از برگزاری رزمایش‌های موشکی صحت ندارد.
کد خبر: ۶۴۵۲۲۶

به گزارش تسنیم، علی شمخانی در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، درخصوص جلوگیری شورای عالی امنیت ملی از برگزاری رزمایش موشکی گفت: چنین چیزی صحت ندارد و موضوع چیز دیگری است. آنهایی که گفتند اشتباه کردند و اطلاعات آنها دقیق نیست. دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: روز گذشته آنها را توجیه کردم و قبول کردند که این‌گونه نیست.

توزیع بیانیه ضد توافق ژنو، بین راهپیمایان

خبرگزاری ایرنا از اقدام چند نفر در توزیع بیانیه‌هایی ضد توافق ژنو در راهپیمایی دیروز خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، این عده در مواردی دسته‌های پرشمار اعلامیه‌ها را بین جمعیت پرتاب می‌کردند و شعار متفاوت با مردم سر می‌دادند که به علت مخالفت مردم، مجبور به قطع فعالیت خود شدند.

تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان ربوده شده

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور از دستور شخص عبدالرضا رحمانی‌فضلی به منظور تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان گروگان‌ گرفته شده از سوی جیش‌العدل خبر داد.

علی‌ عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اقداماتی که در حال انجام است می‌توان به آزادی این سربازان امیدوار بود، تصریح کرد:‌ تلاشمان این است که این اتفاق رخ دهد و امیدواریم که این تلاش‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات مسئولان امنیتی وزارت کشور در موضوع آزادی سربازان گروگان گرفته شده از سوی جیش‌العدل گفت: از سوی دستگاه‌های امنیتی ـ انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آنها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم. وی گفت: در تمامی نهادهای ذی‌ربط و استان‌های همجوار پاکستان اقدامات لازم انجام می‌شود و باید به آزادی این سربازان امیدوار بود.

محسنی‌اژه‌ای: افراد برای رفع حصر بی‌جهت تلاش نکنند

دادستان کل کشور درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند، به نتیجه هم نمی‌رسند و تا زمانی که سران فتنه توبه نکنند و بر این موضع باشند به هیچ وجه کار دیگری انجام نمی‌شود و شرایط مثل گذشته خواهد بود.

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، طی سخنانی در حوزه علمیه آیت‌الله آخوند همدانی افزود: می‌گویند ما توبه نمی‌کنیم، این افتخار ندارد، توبه یک نعمت پروردگار است و البته هر کسی هم توفیق توبه پیدا نمی‌کند. وی با بیان این که اگر کسی جرمی و اشتباهی مرتکب شد، افتخار ندارد بلکه خجالت‌آور است، افزود: کسانی که بی‌جهت خود را به زحمت می‌اندازند و شایعه‌پراکنی و فضاسازی می‌کنند باز هم مردم را نشناختند و هیچ دستگاهی کاری دیگر انجام نخواهد داد.

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه

وزارت امور خارجه در پی تحریم برخی شرکت‌های ایرانی از سوی دولت آمریکا و طرح برخی ادعاهای بی‌اساس در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، سفیر سوئیس را به‌عنوان حافظ منافع دولت آمریکا در تهران احضار کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در دیدار جولیو هاس، سفیر سوئیس در تهران، اقدام دولت آمریکا و برخی اظهارات مکرر مقامات این کشور را مغایر روح «برنامه اقدام مشترک» ژنو دانست و تاکید کرد: ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه وزارت خزانه‌داری صرفا نشان‌دهنده سردرگمی دولت آمریکا در تعیین موضع خود نسبت به مسائلی مانند تروریسم است.

سفیر سوئیس پس از استماع این اظهارات تصریح کرد مطالب را در اولین فرصت به دولت آمریکا منتقل می کند و هرگونه نتیجه را به اطلاع خواهد رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها