تولید طلا با عیارهای مختلف در نیمه سال 93

رئیس صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که تولید و عرضه مصنوعات طلا با عیارهای مختلف در نیمه اول سال 93 آغاز می‌شود، گفت: در صورت عرضه مصنوعات طلا با عیار 14 تولید کشور در این حوزه دست کم 20 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۴۴۲۹۶
تولید طلا با عیارهای مختلف در نیمه سال 93

به گزارش ایسنا، عبادالله محمدولی با بیان این‌که براساس تفاهمنامه‌ای که با سازمان استاندارد داریم سه نفر از کارشناسان در حال بررسی موضوع تدوین استانداردهای طلا بر اساس عیارهای مختلف هستند، افزود: بزرگ‌ترین برند دنیا در حوزه مصنوعات طلا یکی از مصنوعات شاخص خود را با عیار 8 تولید می‌کند. بنابراین نباید بگوییم که در کشور ما عیار طلا باید فقط 18 باشد و می‌توان همچون کشورهای دیگر طلا با عیارهای مختلف تولید و روانه بازار کرد.

وی با بیان این‌که امیدواریم طی شش ماه نخست سال 93 تولید طلا با عیارهای مختلف در کشور آغاز شود، اظهار کرد: هم‌اکنون در حال نظرسنجی از بازار هستیم و امیدواریم بعد از جمع‌بندی نظرات کارشناسان، فعالان بازار و تولیدکنندگان ایجاد تنوع در عیارهای طلا قطعی شود.

محمدولی با اشاره به‌وجود 6500 واحد تولید مصنوعات طلا در کشور گفت: این واحدها حدود 80 درصد از نیاز بازار داخلی را تامین می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها