راهنمای زوج‌های جوان

۶ اشتباه در دوران نامزدی

با دختری ازدواج می‌کنید که به نظرتان‌‌ همان فرد رویا‌هایتان است. حالتان با او خوب است و برای خوشحال کردنش هر کاری از دستتان بر می‌آید، انجام می‌دهید اما به مرور زمان احساس می‌کنید او این کارهای شما را نوعی انجام وظیفه تلقی می‌کند و مدام از شما انتظارات بیشتری دارد. این توقع برایتان خوشایند نیست اما تا به خودتان بیائید آن عشق برای خوشحال کردن، تبدیل شده است به احساسی آمیخته به نفرت! چطور می‌توان هم به طرف مقابل محبت کرد، هم آزادی و خوشحالی خود را حفظ کرد؟ چند راهکار را در ادامه مطلب بخوانید و به کار بگیرید.
کد خبر: ۶۴۴۰۱۸

جام جم سرا: برخی از رفتارهای زن‌های پرتوقع به معنای واقعی آزاردهنده است. برای اینکه خود را قربانی نکرده باشید حواستان به موارد زیر باشد:

۱. همیشه مهربان باشید اما اجازه ندهید همچون پادری با شما رفتار شود
در یک رابطه صحیح و سالم هر دو طرف – زن و مرد – باید ۱۰۰ درصد دهنده باشند. یعنی شما ۱۰۰ درصد توجه و عشق و علاقه خود را به طرف بدهید و همین‌ها را به طور کامل و ۱۰۰ درصد دریافت کنید. وقتی شما به عنوان مرد همیشه و در همه حالت نقش دهنده دارید و خانم فقط گیرنده و مصرف کننده است، شما بیشتر از اینکه نامزد یا دوست او باشید نقش خدمتگزار استخدامی او را دارید. باید در حالی که احترام و مهربانی خود را حفظ می‌کنید، ببینید آیا او نیز همین الطاف را به شما دارد؟ دربست در اختیار کسی بودن به معنای دوست داشتن نیست.

اگر در رابطه خود همیشه نگران رفتن طرف مقابل باشید، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید و دیگر خودِ واقعیتان نیستید. عشق و دوست داشتن باید شادی آفرین باشد

۲. احساس معروف به «ترس از دست دادن» را در خود مهار کنید
متاسفانه بیشتر مرد‌ها در مواجهه با زنان زیبا همه بزرگ‌منشی و اقتدار خود را از دست می‌دهند. بسیاری از مرد‌ها وقتی با زنی زیبا ازدواج می‌کنند، به قدری در زیبایی او غرق می‌شوند که می‌خواهند همه کاری انجام دهند تا این همه نعمت را از دست ندهند. در نتیجه، ترس ناشی از ازدست‌دادن طرف مقابل در رفتار‌هایشان نمود پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید اگر در رابطه خود همیشه نگران رفتن طرف مقابل باشید، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید و دیگر خودِ واقعیتان نیستید. عشق و دوست داشتن باید شادی آفرین باشد؛ باید در کنار زن موردعلاقه خود احساس خوشبختی و رهایی داشته باشید؛ قرار نیست به واسطه علاقه به او دنیا را برای خود جهنم کنید.

۳. از مخالفت منطقی نترسید
زنی که خیلی خودخواه است و همیشه به روش خود پیش می‌رود و حرف‌های دیگران را نیز قبول ندارد، وقتی با مخالفت شما روبرو شود، جنجال به پا می‌کند و می‌خروشد اما این را بدانید: هنگامی که آرام شود، بیش از پیش برای شما ارزش قائل خواهد شد به شرطی که از یک واقعیت رفتاری چنین زنهایی اطلاع داشته باشید: این رفتارهای خروشان نوعی ترفند زیرکانه زنانه است. هنگامی که شما تسلیم همه خواسته‌های آن‌ها می‌شوید، مطمئن باشید زن نمی‌گوید: «آه! چه عزیز مهربانی!» بلکه با خود می‌اندیشد چه انسان ضعیفی که براحتی می‌توان او را روی یک انگشت خود چرخاند! با هوشیاری و سنجش موقعیت‌ها این مواقعی را که خانم از ترفند زنانه برای اثر گذاشتن بر شما استفاده می‌کند تشخیص دهید و هوشیارانه‌تر از آن، بهترین رفتار را برای جلوگیری از ریزش عزت نفستان، در پیش بگیرید.

۴. اجازه ندهید او به شما حس گناه بدهد
اگر در روابط خود، معمولا اولویت را به بودن با همسرتان می‌دهید اما گاهی دوست دارید آخر هفته با دوستان خود بیرون، باشگاه، ورزش یا تفریح مردانه بروید به نامزد یا همسرتان بگویید: «من امروز ترجیح می‌دهم پیش دوستانم بروم و فوتبال تماشا کنیم». همین. لازم نیست چیزی را توضیح دهید. لازم نیست بهانه‌هایی از این قبیل بیاورید که «دوست من روی حرف من حساب کرده و من فقط دوسه ساعتی می‌روم و زود بر می‌گردم». وقتی دوست دارید جایی بروید و کاری انجام دهید که به رابطه شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند، از موضع ضعف وارد نشوید زیرا با این کار، دختران پرتوقع بیش از پیش متوقع کرده‌اید.

۵. برای خود ارزش و احترام قایل شوید
بهتر است اینجا با هم صادق باشیم: آیا شما برای نگه داشتن نامزد خود بسیار تلاش می‌کنید اما او این گونه نیست؟ اگر این طور است، باید بدانید در آینده دل‌شکستگی‌های بسیاری را تجربه خواهید کرد. اگر او برنامه‌هایتان رابه هم می‌زند و از اینکه به شما نزدیک شود، پرهیز می‌کند و شما همچنان در تلاشید تا نظرش را به خود جلب کنید، بدانید که این رابطه دوام یا شادی چندانی نخواهد داشت. در این مواقع باید با تحقیق در مورد گذشته و دایره دوستان صمیمی او متوجه شوید در روابط قبلی خود چگونه بوده است. اگر همیشه در رابطه با دوستانش نیز پرتوقع بوده و تعداد افرادی که رابطه مداومی در دوستی با او نداشته‌اند زیاد بوده، مطمئن باشید همین کار را با شما نیز خواهد کرد. به جای اینکه منتظر شوید تا پس از تحمل فشار و تنش بسیار، آسیب بیشتری ببینید، اگر در دوران نامزدی به سر می‌برید، بدانید که این رابطه اشتباه را باید از همین ابتدا خاتمه دهید>>با تلخیص و تغییر: سلامت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها