رانندگی در روزهای برفی نیاز به مهارت خاصی دارد. برای اینکه در چنین روزهایی با آرامش برانید و سالم به مقصد برسید، این نوشتار را بخوانید و آگاهیهای آن را به کار گیرید.
کد خبر: ۶۴۳۰۷۶

جام جم سرا: همزمان با تشدید سرمای پایتخت و کاهش دمای تهران به ۷ درجه زیر صفر، معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، توصیه‌هایی را برای روزهای برفی به رانندگان ارائه کرد که به این شرح است:
۱- بازدید زمستانه خودرو شامل بازدید کلی وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما به عنوان نخستین اقدام که انجام این بازدید از طریق مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروی تهران نیز امکان پذیر است.
۲- بررسی وضعیت ضد یخ و اطمینان از وجود این محلول و نیز توجه به تاریخ تعویض آن.
۳- چک کردن فشار باد لاستیک‌ها با توجه به ضرورت تنظیم آن‌ها در فصل سرما.
۴- چک کردن آج لاستیک‌ها با توجه به اینکه اگر عاج تایر‌ها صاف باشد، احتمال سُر خوردن و تصادف خودرو هنگام بارش و پس از آن تشدید می‌شود و در صورت اجبار به استفاده از لاستیک‌های صاف، عدم به کارگیری آن‌ها در چرخ‌های جلو.
۵- رانندگی با باک پُر به ویژه در خودروهایی که در مسافت‌های طولانی و مسیرهای بین شهری در حرکت می‌باشند، با توجه به احتمال انسداد برخی معابر و بروز ترافیک‌های ناخواسته و امکان استفاده از سیستم گرمایشی در مدت توقف خودرو.
۶- استفاده از مایع مخصوص در مخزن شیشه شوی خودرو و قابلیت پاک کردن چربی‌های ناشی از بارندگی‌ها و گل و لایی که بر روی شیشه جلو پاشیده می‌شود.
۷- چک کردن تیغه‌های برف پاک کن و تعویض آن در صورت ضرورت که به ویژه هنگام رانندگی در شب بسیار مؤثر است.
۸- چک کردن بخاری خودرو و اطمینان از عملکرد خوب آن و نیز وجود ترموستات در خودرو و به همراه داشتن وسایلی همچون زنجیر چرخ و مثلث احتیاط به ویژه برای رانندگانی که در مسیر‌های بین شهری و معابر برف گیر از جمله محورهای شمال شهر تردد می‌کنند.
۹- درخواست از راکبان موتورسیکلت مبنی بر اینکه در ایام بارندگی و پس از آن و به ویژه هنگام یخ زدگی سطح معابر با توجه به افزایش لغزندگی معابر شهری تا جای ممکن از آوردن وسیله نقلیه خویش خودداری کنند.
۱۰- علاوه بر بازدید وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما، احترام کامل به قوانین و مقررات در همه حال و رعایت حقوق دیگر شهروندان به ویژه عابران پیاده.
معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اطلاعیه خود با تأکید بر اینکه احتمال تصادف هنگام بارش برف و ساعات پس از آن به میزان قابل توجهی افزایش می‌یآبد، خواستار آرامش رانندگان و احتیاط کامل آن‌ها هنگام رانندگی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها