مهلت تروریست ها به پایان رسید

دستورمالکی برای آزاد سازی فلوجه

با پایان مهلت یک ماهه دولت عراق به شیوخ عشایر و قبایل عراقی برای یافتن راه حل مسالمت آمیز جهت بیرون راندن جنگجویان داعش از فلوجه و خاتمه بحران در این شهر ، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه دستور حمله به فلوجه را صادر کرد.
کد خبر: ۶۴۲۰۵۳
دستورمالکی برای آزاد سازی فلوجه

یکی از فرماندهان نظامی نیز در این خصوص گفت : استاندار الانبار آخرین هشدار را به افراد مسلح گروه داعش و افراد مسلح قبایل داده و تاکید کرده است هر کس می خواهد از شهر خارج شود،به او امان داده می شود و هر کس سلاح خود را زمین بگذارد ، مورد عفو قرار می گیرد .

افراد آگاه در فرماندهی عملیات الانبار گزارش داده اند که به دستور فرماندهی عملیات ، تماس های تلفنی و اینترنت در شهر فلوجه تا اطلاع بعدی قطع شده است.

همچنین درگیری های سختی میان نیروهای ارتش و نیروهای داعش در جاده بین المللی واقع در شرق فلوجه و منطقه العامریه در گرفته است.

جنگجویان ضد دولتی از جمله شبه نظامیان گروه تروریستی داعش وابسته به تشکیلات القاعده، اول ماه ژانویه دو شهر مهم استان الانبار عراق (الرمادی و فلوجه ) را به تصرف خود در آوردند.

نیروهای دولتی عراق پس از مدتی کنترل اکثر مناطق شهر الرمادی را بازپس گرفتند، اما فلوجه همچنان در دست شبه نظامیان و تحت محاصره ارتش عراق قرار دارد .

نوری المالکی نخست وزیر عراق که فرماندهی کل نیروهای مسلح را نیز به عهده دارد، برای جلوگیری از آسیب دیدن غیر نظامیان، مانع حمله ارتش به این شهر شد و به شیوخ عشایر مهلتی یک ماهه داد تا سران قبایل این منطقه برای بیرون راندن شبه نظامیان از فلوجه وقت داشته باشند.

یک مقام امنیتی عراقی در این خصوص گفت : به آنها وقت کافی داده شده، اما آنها موفق به این کار نشدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها