نخست وزیر عراق اعلام کرد کشورش خواستار فروش سلاحهای جدید از سوی آمریکا شده است تا با تروریستهای وابسته به القاعده که بار دیگر به یکی از استانهای واقع در غرب عراق بازگشته اند، مقابله کند.
کد خبر: ۶۳۶۴۴۲
تروریستها را از فلوجه بیرون می کنیم

نوری المالکی با بیان این مطلب تصریح کرد برای آموزش مبارزه با تروریسم به نیروهای عراقی تلاش خواهد کرد.

مالکی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست که امروز جمعه منتشر شد، خاطر نشان کرد فهرست درخواستهای خود در زمینه تسلیحاتی را طی تماس تلفنی سه شنبه گذشته با جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرده است.

وی همچنین اظهار داشت از اینکه دولت وی به توافقی با آمریکا برای باقی ماندن نظامیان این کشور پس از سال 2011 دست نیافت، پشیمان نیست، از زمان عقب نشینی نظامیان آمریکایی ، ما روابط دوستانه ای با ایالات متحده داشته ایم، اما این روابط دوجانبه به معنای این نیست که ما به نظامیان آمریکایی در عراق نیاز داریم.

نخست وزیر عراق اظهار داشت قصد اعزام نیروهای مسلح را به فلوجه یکی از شهرهای استان الانبار که تروریستهای تکفیری وارد آن شده اند، ندارد و می خواهد زمان بیشتری به قبایل محلی برای اخراج تروریستها بدهد.

مالکی تاکید کرد ما تروریستها را از شهر بیرون خواهیم کرد، نیروهای دولتی به سبب نگرانی از کشته شدن غیرنظامیان از ورود به شهرهای استان منع شده اند و عشایر برای بیرون راندن تروریستها مسلح شده اند.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست نوشت به گفته مقامات آمریکایی، شاید تحویل این سلاحها که شامل سلاحهای هجومی و توپخانه ای است، به بغداد به زودی انجام شود.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات آمریکایی بدون افشای نامش نوشت امکان ارسال سریع برخی سلاحهای مورد نیاز وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها