برخی از مردم در انجام دادن یا انجام ندادن بعضی کارها بر اساس باورها یا دانسته‌های غلطی رفتار می‌کنند که گاهی حتی ممکن است سلامت آنها را به خطر اندازد. بالا گرفتن سر یا گذاشتن پنبه در بینی حین خون‌دماغ یکی از این باورهاست.
کد خبر: ۶۴۱۹۰۵

جام جم سرا: خون‌دماغ شدن یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد حتی کودکان بارها آن را تجربه می‌کنند اما تحقیقات تازه نشان می‌دهد بیشتر افراد حین خودن‌دماغ شدن رفتاری نادرست برای بند آمدن سریعتر خون پیش می‌گیرند.
کارشناسان آکادمی متخصصان اطفال آمریکا در مقاله‌ای که در سایت اینترنتی هلث‌دی‌نیوز منتشر شده توصیه می‌کنند که اگر خود یا فرزندتان دچار خون‌دماغ شد، با حفظ آرامش و بخصوص پرهیز از ترساندن فرزندانتان نکات زیر را رعایت کنید:
- اجازه ندهید فرزندتان دراز بکشد یا سرش را به سمت عقب خم کند؛ در عوض از کودک بخواهید بنشیند یا بایستد و سرش را اندکی به سمت جلو کج کند.
- از قرار دادن پنبه، پارچه یا هر وسیله دیگری به داخل بینی کودک خودداری کنید و در عوض، با وارد آوردن اندکی فشار روی بینی از خونریزی بیشتر جلوگیری کنید.
- در صورتی که به دو روش پیشین، خونریزی از بینی پس از 20 دقیقه بند نیامد، حتما به متخصص کودکان یا حتی اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها