داستان‌های قرآنی به روایت انیمیشن

انیمیشن‌های قصه‌های جنگلبان، شأن نزول آیه مباهله، حضرت نوح(ع)، هدیه‌ای برای خدا و زید بن‌حارثه به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۸۳۲
داستان‌های قرآنی به روایت انیمیشن

موضوع این انیمیشن‌ها مذهبی و معارفی است و در آنها به ضرب‌المثل‌های قرآنی و زندگی اولیای خدا پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالکریم صالحی، تهیه‌کننده و مشاور فیلمنامه و مولف کتاب‌های درسی هدیه‌های آسمان درباره تولید انیمیشن «قصه‌های جنگلبان» که براساس ضرب‌المثل‌های قرآن تولید می‌شود به جام‌جم گفت: این مجموعه با تکنیک سه‌بعدی در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای به کارگردانی داریوش وحدتی و احسان عرب اسدی برای مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون دو قسمت از این مجموعه آماده شده و تولید آن ادامه دارد. داستان قصه‌های جنگلبان درباره پیرمردی به نام باباعلی است که ضرب‌المثل‌های قرآن را در قالب قصه تعریف می‌کند. در این انیمیشن از ضرب‌المثل‌های ایرانی استفاده نمی‌کنیم، همه ضرب‌المثل‌ها قرآنی هستند. به‌عنوان مثال دانشمند بی‌عمل مثل الاغی است که کتاب‌های زیادی را بار کرده است.  این تهیه‌کننده عنوان کرد: زمانی که پدربزرگ قصه را تعریف می‌کند، فضای قصه در جنگل می‌گذرد. در واقع قصه در قصه است و از فضای فانتزی برای جذابیت بیشتر انیمیشن بهره برده‌ایم. شخصیت‌های قصه دو گروه مثبت و منفی هستند که شخصیت مثبت شیر و شخصیت منفی خرس است. فرهاد حسن‌زاده همزمان با تولید مشغول بازنویسی فیلمنامه این انیمیشن است.

داستان حضرت نوح انیمیشنی می‌شود

امیر فیضی انیمیشن تک فریم عروسکی نوح(ع) را برای مرکز پویانمایی صبا کارگردانی می‌کند. وی درباره تولید این انیمیشن به جام‌جم گفت: انیمیشن نوح(ع) را در قالب یک فیلم سینمایی و با تکنیک تک فریم عروسکی می‌سازیم. فیلمنامه این اثر را خودم می‌نویسم و بزودی نگارش آن تمام می‌شود. همزمان با نگارش فیلمنامه دکورها و عروسک‌های آن هم ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از تمام شدن نگارش فیلمنامه حتما نظر چند کارشناس صاحب نظر را درباره فیلمنامه جویا می‌شویم تا یک اثر مناسب بسازیم. دلم می‌خواهد یک اثر ارزشمند و ماندگار عروسکی براساس آنچه در این سال‌ها آموخته‌ام، بسازیم؛ به همین دلیل زمانی که در میان قصه‌های قرآنی تحقیق کردیم، دیدیم داستان نوح(ع) ظرفیت بیشتری برای ساخت انیمیشن عروسکی دارد.این کارگردان با اشاره به این‌که انیمیشن نوح(ع)، طرح سنگینی است، گفت: تولید این اثر را سال آینده آغاز می‌کنیم و تلاش می‌کنیم قصه‌ای جذاب برای مخاطبان تعریف کنیم.

فیضی درباره‌ داستان انیمیشن حضرت نوح(ع) عنوان کرد: قصه ما از وسط توفان شروع می‌شود‌، از قسمتی که حضرت نوح(ع) نشسته و داستان ساختن کشتی را برای همسفران بیان می‌کند. همچنین یک قهرمان نوجوان در قصه طراحی کرده‌ایم تا بچه‌ها با او همراه شوند.این کارگردان اشاره کرد: سعی کردیم کمتر سراغ بخش‌هایی از داستان حضرت نوح برویم که برای بچه‌ها غیرجذاب و غیرقابل فهم باشد. امیدواریم اثری بسازیم که قابلیت عرضه در سطح بین‌المللی را داشته باشد.

روایت زندگی زید

مظاهر خادملو، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «هدیه‌ای برای خدا» درباره این اثر به جام‌جم گفت: این فیلم انیمیشن 50 دقیقه‌ای برای مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شود. نگارش این انیمیشن حدود یک سال و نیم طول کشید و اکنون مراحل پیش تولید و طراحی شخصیت‌ها را سپری می‌کند. سال آینده این انیمیشن را کلید می‌زنیم. راضیه کاظم‌زاده ایرانشهر فیلمنامه این انیمیشن را نوشته است.  داستان انیمیشن «هدیه‌ای برای خدا» درباره خرسی است که در جنگل زندگی می‌کند. او همیشه برایش یک سوال پیش می‌آید که صاحب رنگ‌های جنگل در فصل بهار چه کسی است؟ به همین دلیل تصمیم می‌گیرد وقتی به خواب زمستانی می‌رود چند روز جلوتر بیدار شود تا صاحب رنگ‌ها را پیدا کند و  هدیه‌ای به او بدهد و....

حجت‌الاسلام سیدمحمد محسن میرداماد، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «زیدبن‌حارثه» درباره این انیمیشن به جام‌جم گفت: این انیمیشن در یک قسمت 15 دقیقه‌ای تولید می‌شود. اکنون شخصیت‌های این انیمیشن طراحی می‌شوند. داستان این انیمیشن درباره برده‌ای به نام زید است که حضرت خدیجه او را می‌خرد و به پیامبر(ص) هدیه می‌دهد، تا این‌که پدر زید با خبر می‌شود که پسرش فروخته شده است. او خطاب به پیامبر می‌گوید که صد شتر برای آزادی فرزندش می‌دهد و پیامبر به او می‌گوید که انتخاب با زید است که پیش من بماند یا نزد شما بیاید. از سوی دیگر برای آزادی زید نیازی نیست که صد شتر بدهید و....

علیرضا غفاری، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «شأن نزول آیه مباهله» هم به جام‌جم گفت: این انیمیشن با تکنیک سه بعدی و در یک قسمت تولید می‌شود. نگارش فیلمنامه به پایان رسیده و پیش تولید آغاز شده است. علی حضرت‌پور فیلمنامه این اثر را می‌نویسد. قرار است شأن نزول آیات دیگر را هم در قالب یک مجموعه بسازیم. وی درباره چگونگی شکل‌گیری این طرح افزود: تاکنون درباره زندگی ائمه انیمیشن‌های مختلفی ساخته شده ، اما درباره شأن نزول آیات اثری تولید نشده است و بیشتر مردم دلیل شأن نزول آیات را نمی‌دانند، به همین دلیل تلاش داریم اثری با این مضمون بسازیم تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها