شورای عالی انقلاب فرهنگی نام سیدمهدی شجاعی، نویسنده را به هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال افزود.
کد خبر: ۶۴۱۵۸۲

به گزارش ایسنا، پس از آن که حذف چند نام از فهرست پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرساز شد، دبیرخانه شورا بعد از گذشت سه روز، در خبر تازه‌ای نام سیدمهدی شجاعی را به اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال افزود و اعلام کرد: «پیشتر نام آقای سیدمهدی شجاعی در خبر مربوط قید نشده بود.»

در جلسه سه‌شنبه شب (هشتم بهمن) شورای عالی انقلاب فرهنگی، نام حجت‌الاسلام رسول جعفریان و مهدی فیروزان نیز از فهرست پیشنهادی وزارت ارشاد مورد تائید شورا قرار نگرفت و به‌جای آن نام حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، محمود آذربایجانی، حسین کچوئیان و فریبا علاسوند از سوی شورا به این فهرست اضافه شد. در جلسه 741 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان انتخاب شدند.

به این ترتیب، احمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مؤمنی، علی معلم‌دامغانی، سیدمهدی شجاعی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و فریبا علاسوند اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال و محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبدالله حسن‌زاده و مهنوش مشیری اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان هستند.

چند روز قبل سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره انتخاب سیدمهدی شجاعی گفته بود: ما ابتدا با مجموعه کسانی که معرفی کردیم صحبت کرده و توافق‌شان را گرفته بودیم. در مجموعه دوستان حوزه ادبیات هم من با تک‌تک‌ افراد خودم صحبت کردم، اما موفق نشدم با آقای سیدمهدی شجاعی صحبت کنم و تنها کسی بودند که نامشان احتمالا بدون گفت‌وگو منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها