رئیس پلیس آگاهی تهران خبر داد

انهدام باند فروش اشیای عتیقه در تهران

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران از دستگیری قاچاقچی اشیای عتیقه و کشف بیش از 46 قلم انواع اشیای عتیقه دوران هخامنشی، سلوکی و اشکانی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۵۴۲

سرهنگ محمد عظیمی در این باره به پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه مالباخته‌ای به ماموران پلیس آگاهی مبنی بر سرقت خودروی وی از سوی فردی در شهرستان قائمشهر، ماموران به محل اعزام و با هماهنگی قضایی در بازرسی موفق شدند خودروی سرقتی را کشف کنند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از صندوق عقب خودرو، موفق شدند مقداری اشیای زیرخاکی اصل از جمله 36 قطعه نگین فلزی شبیه سکه کوچک از نقره، مس و مفرغ با تصاویری از شاهان اشکانی، ساسانی، داریوش اول و اسکندر کشف کنند.وی تصریح کرد: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان، اقلام کشف شده کارشناسی و اعلام شد، این اقلام از اشیای نادر و منحصربه‌فردی است که به مسئولان میراث فرهنگی تحویل داده شد و متهمان نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

دستگیری حفاران غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستگیری اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در بخش گندمان از توابع شهرستان بروجن خبر داد.

سرهنگ اکبر کاویانی در این باره به ایرنا گفت: طی گزارش‌های محلی مبنی بر حفاری در یکی از آثار باستانی شناسایی شده در بخش گندمان، ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با همکاری کلانتری این بخش در محل حضور یافته و سه نفر را دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها